• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saxo 16v stelt zich voor...

Saxo 16v

Detailing guru
11 feb 2014
217
123
Brunssum (Limburg)
Poetsfanaten,

Via deze weg wil ik me voorstellen (wel zo netjes) en vertellen wat mijn plannen zijn. Als eerste zal ik in het kort iets vertellen over de aanschaf van de auto.
In September van 2012 was mijn oog gevallen op een schade auto, met in het achterhoofd deze weer rustig op te bouwen om er zo een leuke auto/hobby op na te houden.

Na wat zoekwerk kwam ik uit op een Citroen Saxo 16v VTS uit 2001, en wat het nog leuker maakt is dat deze auto niet op iedere hoek van de straat te vinden is. Zie de eerste foto hoe hij er destijds bij stond, Nu was het zoeken naar een donor auto, en niet veel later had ik er een gevonden met achterschade (en ook nog in het zwart)!

Na ongeveer anderhalf jaar had ik hem weer zo goed als in elkaar met alle storingen eruit en heb ik hem aangemeld voor de APK, Deze is die glansrijk doorgekomen MET steekproef! Maar goed, nu die technisch weer helemaal in orde is, wordt het tijd voor de buitenkant!! Want eerlijk, je hebt niks aan een mooi gepoetste als die het niet doet toch?? Zo zijn er bijvoorbeeld nog plekjes die ik met een lakstift moet gaan doen, vogelpoep proberen te wetsanden en natuurlijk de bekende swirls aanpakken..

Dan de plannen:

Als eerste ga ik me eens scheel lezen op het forum, wat ik het beste kan gebruiken! Tot heden heb ik de volgende producten ontdekt:
  • DAP500 starterskit (DAP500 v2 incl oranje, groene en witte pad & Monello Mezzo & Final)
  • Dolce verde klei kit
  • Black Hole van Poorboys
  • Nattys liquid blue
  • Monello lavare shampoo
  • Monello wash mitt
  • Microvezeldoeken
Dit alles maakt een set van 250 euro, wat ik wel genoeg vind voor een beginner. Maar zoals gezegd ben ik nog zoekende en wacht ik ook wat reacties van jullie af!
Hopelijk hebben jullie nu een beeld wat de plannen zijn en hoop ik hier nog veel dingen te mogen leren!

Greetz Marc!

Hoi Saxo 16v, allereerst welkom hier. Dat heb je zo op de foto's te zien netjes in orde gebracht, groot gelijk dat je nu een stap verder gaat dat maakt het wel af dit project.
Mooi lijstje heb je, heb je aan een droogdoek gedacht zodat je in 1 keer de hele auto droog hebt?

Succes en veel plezier

Thanx voor de berichten! Het lijstje is iets gewijzigd, en heb net de volgende producten besteld:

​* Meguiars Brilliant Solutions New Car Kit:

Microfiber Wash Mitt
Ultimate Wash & Wax
Water Magnet Microfiber Drying Towel
Ultimate Wax
Soft Foam Applicator Pad
Supreme Shine Microfiber Towel
Endurance Gel
Soft Foam Applicator Pad

* Meguiars Smooth Surface Clay Kit:

Quik Detailer 473ml
2 x 80 gram Claybar in kunststof doosje
Supreme Shine Microfiberdoek

* DAP500 v2 Powerpack:

DAP500 V2 D/A Polijstmachine - inclusief 5" steunplaat
Monello 5.5" Yellow Cutting pad
Monello 5.5" Green Heavy Polishing pad
Monello 5.5" White Polishing pad
Monello Raffini Veloce
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Monello Peluche Verde 3-pack
3M afplaktape - 19mm

Ik denk dat ik al beginner hier aardig mee vooruit kom, dus tot snel bij de projecten pagina :cool: