• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schaaf schade herstellen

care

Detailing rookie
7 mei 2022
19
15
Ik heb schaaf schade aan mij portier een diepe kras met een paar neven krassen
ik heb bij de lokale schadebedrijf gevraagd wat het kost om te herstellen 260 euro ex btw

Ik zag op YouTube een filmpje om het te herstellen
ik vraag me af of dit een goede methode is


Alvast bedankt voor de reactie
 
Allereerst zou ik adviseren om een goede foto van de betreffende schade te plaatsen, zodat we hier beter kunnen adviseren wat de juiste aanpak is. Misschien valt het mee - krassen zien er vaak uit alsof het door de lak heen is, maar soms valt dit in de praktijk mee.

Als ik het filmpje bekeken heb dan lijkt me dit geen goed advies om te volgen voor iemand die dit nooit gedaan heeft. Dan lijkt me de kans groot dat je alsnog bij de schadehersteller terecht komt omdat je met ofwel het schuren ofwel het polijsten met de rotary ergens door de lak heen bent gegaan...

Anderzijds: als je het zelf zou willen doen en daar nog geen spullen (met name de polijstmachine) voor in je bezit hebt, dan denk ik dat de kosten van het aanschaffen van alle benodigheden niet opwegen tegen het te laten doen voor de prijs die door de schadehersteller is opgegeven.
 
Zoals de reactie hierboven al zegt, toon even een foto. Wie weet valt het mee en krijg je dit makkelijker opgelost.

Stel jezelf even de vraag: ''ben ik bereid om al deze producten en tools aan te kopen en zonder enige kennis hieraan te starten?''
De kans dat het misloopt is vele keren groter dan dat het een succes zal worden, daarnaast moet je niet verwachten een uitstekend resultaat te behalen.
Zulke filmpjes zijn erg misleidend en het lijkt allemaal heel simpel en goed te doen.

Aan het einde van de rit zal je inzien dat die 260 euro misschien toch niet zo'n slechte deal was en je had jezelf veel ellende EN geld kunnen besparen.
 
Goede raad is veel waard

Na de aanbevelingen hier heb ik maar besloten het aan de vakman over te laten .
De spullen die je hier voor nodig heb ik al .
De BMW is nog vrij nieuw dus ik vind dat het er goed uit moet zien.
Bedankt voor de reacties