• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schaafplek bumper zijkant

NJim

Detailing rookie
22 aug 2021
4
2
Goedendag leden,
Ik heb een schaafplek zijkant van mijn bumper bij het inparkeren (was afgeleid). Hoe kan ik dit nog een beetje netjes herstellen, hoeft voor mij nog niet helemaal perfect aangezien ik de auto volgend jaar inlever voor een nieuwe.
Aub geen tips met schuren of iets dergelijks, ik ben een amateur wat dat betreft!

dank!

Jim
https://ibb.co/5Gdw9xN
 
Waar ik bang voor ben is dat je “door de lak heen bent” maar dat gezegd hebbende het paneel is nu toch beschadigd dus wat let je om eerst oppervlakkig te cleanen met Monello finale/Poorboys prof polish om vervolgens te proberen om dat stukje te polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: NJim en RoCo
9E378BD9-C3D6-4E4F-B395-15C507FF6B2D.jpeg
 
@Ric325i Kan ik daarmee het voor 50/75% verbergen voor blote oog ?
Ik kan het je niet vertellen daar moet je in de praktijk achterkomen ,maar nogmaals ik denk dat er schade is wat je niet weg kan polijsten maar goed ik sta niet naast de auto.
Er is een kleine kans dat er verf/lak OP jouw lak zit (paint transfer) en daarom zeg ik dat proberen nooit kwaad kan echter ben ik tegelijkertijd bang dat @RedCat gewoon gelijk heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Is dat grijze voelbaar, ligt het op de lak of in de lak ?

Wellicht ook handig om je woonplaats te vermelden, misschien dat een mede forum lid met je mee wil kijken of het wil proberen te polijsten voor je ?
 
Voor rond de 30 euro kun je een spuitbus op kleur (incl. kleurscan van je lak) laten maken. De schade aan de achterkant kun je mogelijk voor een groot deel wegpolijsten, bij de parkeersensor denk ik van niet. Met een spuitbus kun je kiezen of je het rondom afplakt en spuit, of dat je wat lak in de dop spuit en met een fijn penseeltje lak aanbrengt.

Als bij de parkeersensor geen verdwenen lak is, maar 'extra lak' van een ander object (paint transfer zoals Ric het noemt) kun je waarschijnlijk met kleien die lak al wegkrijgen. Als de lak verdwenen is tot op de kale kunststof, moet je ook eerst een kunststof primer aanbrengen, omdat anders de lak die je aanbrengt niet goed hecht en er na enige tijd weer afrolt.
 
Als je al niet met schuren wilt beginnen, dan heeft een spuitbus geen enkel nut. Hoe dacht je de lak of primer te doen hechten zonder te schuren?...

In jouw geval zou ik eerst kijken als er werkelijk lak van je bumper is, wat mij wel lijkt op de foto. Mocht er lak weg zijn, dan lijkt bijtippen mij de minst ingrijpende stap voor jou. Ga je beginnen schrobben en polijsten dan heb je kans dat je de plek nog groter gaat maken.

Wil je dit netjes weg dan kan je dit best voor een €200 ongeveer laten herstellen, een half dagje werk en het is klaar.

(ook de flank lijkt niet gespaard te zijn)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cordoba