• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan de velg.

Ferry82

Detailing addict
27 jan 2012
110
65
Vandaag een kadotje van de vrouw gehad :sob: teminste ik kwam er vandaag achter......

D33F81F7-37C9-4B2E-8DB1-CDEB0F3B82D4-4907-000003A54A28F574.jpg


De velg heeft behoorlijke schade en ook de band mist paar kleine stukjes rubber van de wang......geen idee of dit erg is de band is niet lek zie ook foto.

De banden hebben zon 12000 km gereden en zijn 1 jaar oud.
Nu heb ik een volwaardige extra velg + band als reserve wiel.

Wat zijn hier allemaal goede opties voor het uitwisselen?

Baal als een stekker auto had geen krasje :-&
 
Dat is een flinke schade, dat is niet onopgemerkt gegaan! :-&
Ik zou gaan voor een nieuwe band en deze als reservewiel gebruiken.
 
Ja net even gevraagd aan vrouwlief en haar gevraagd is goed na te denken waar dit gebeurd kan zijn.
Opeens wist ze het maar ze had niets aan de velg gezien want het was donker en ze had mij er deze week ook niet over gehoord......:broken_heart:

Maargoed ga ik dat echt merken link nieuwe velg + band links en rechts velg met 12000km?

Of kan ik het beter anders oplossen?
 
Als het goed is is een velg na 120.000km nog steeds hetzelfde als bij 0km.
Alleen zou je naar je banden moeten kijken, of deze niet een (te groot) profielverschil hebben.
 
Als er bij de stukjes rubber die weg zijn van de wang van de band, de versterking( lees soort van (staal)draad) niet te zien is.
Zal dit voor de veiligheid niks uitmaken.
 
tis klote maar niet het einde van de wereld,

dit is heel goed op te lossen,




heb ik zelf ook gedaan met mijn velgen (2de hands aankoop)



kan zelfs met de band gemonteerd:



- band goed afplakken en bij schuren beschermen met iets anders
- goed alles weg schuren en diepe vegen lekker uit frezen met de dremel (niet te bang)

-aluminium plamuur halen

- dik aan brengen op de velg

- met een grove korrel op maat schuren

- met de fijnste natte korrel naschuren,
- ook de rest van de velg goed schoon maken en met fijne korrel opschuren.

- kleur laten mengen in spuitbus


en de boel opnieuw spuiten!
 
Ik heb de kans om een splinternieuwe velg + band te kopen voor 150 euro op deze manier kan ik het volwaardige reservewiel gebruiken en heb ik 2 nieuwe voorwielen en kan ik evt ander wiel weer te koop zetten voor weinig.
 
Als er verschil is in profieldiepte tussen de goede gebruikte band en je reservewiel kan je ze eventueel achteraan opleggen (als je met een voorwielaangedreven auto rijdt). Dan zal het minder erg zijn dan vanvoor. Tenzij je maatjes voor- en achteraan anders zijn?
Maar ik denk niet dat er veel verschil is na 12.000km?
 
Bedankt voor alle suggesties heren!

Ik heb via Marktplaats een splinternieuwe velg + band voor 150 Euro kunnen kopen wat normaal op internet 300 Euro kost en bij de dealer 500+ Euro.

Ik neem nu mijn eigen reserve wiel + de nieuwe voor de vooraandrijving achter blijft hetzelfde.
Misschien kan ik de beschadigde velg met band nog wel verkopen voor paar tientjes en het andere goede wiel gaat naar de reserve plaats.

Zo ben ik al met al denk goed weggekomen ook al is het mogelijk iets duurder dan laten repareren...

Nu eerst binnenkort de winterbanden erop zo heb ik mooi de tijd om de nieuwe velgen in de CQuartz DLUX te zetten.:cool: