• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan Fiat Barchetta. Straks toch weer te detailen.

hoop dat de B er net zo uit komt, als dat hij de strijd in is gegaan..
nog een nette regeling kunnen maken met de verzekerings maatschapij?

Hans, dat wordt dan de eerste Barchetta (bijna) fabrieksmatig uit Gelderland ! :love
Een Nederlandse Italiaan ! Een soort Willy Alberti uit Milaan ! Hahahaha ;-)

Gelukkig dat het zo te zijn toch nog gaat goed komen met deze B, veel respect voor al het werk dat je erin steekt.
Nog veel succes met de verdere werken aan je wagen.

Goed om te zien dat er progressie in zit!:-)^

Word goed aangepakt zo te lezen, het is even werk, maar dan heb je straks ook weer iets waar je lang mee vooruit kunt.

Succes met de verdere werkzaamheden!

Het gaat zeker goed komen op deze manier. Het is eigenlijk detailen maar dan met schuurpapier. Bij de donorkop zat zoals verwacht best wel wat beginnende roestvorming (zoals bij de meeste italianen). Hiervan moet dus alle lak en roest netjes worden weggeschuurd, dat is een precies werkje zoals alleen detailers dat kunnen opbrengen. Dus in alle randjes en kiertjes en ouderwets met het handje.

De b zal uiteindelijk beter uit de strijd komen dan die erin is gegaan, sterker nog, de hele neus zal zelfs beter worden dan dat ie ooit is geweest, zelfs af fabriek! Dus Italiaans design in combinatie met degelijk Hollands vakwerk. Eindelijk begint er licht aan de horizon te schijnen. Ik zie het weer een klein beetje zitten.

dat is heerlijk te horen..
en hij was al ZOOO mooi!!
volgens mij heeft iedereen er overheen gekwijld bij de rotary clinic..

maar NOG beter? ik dacht dat er al het nodige aan , aangepast was?

Super Hans! Maar het was de auto dan ook wel waard. En als het meezit, heb je straks bij warmere temperaturen weer een volledig strakke schone ter beschikking! :-)^ Het zou te zonde zijn geweest deze auto niet meer te hebben rondrijden op 's heeren weeghen.... Uiteraard zeer benieuwd naar het eindresultaat.

En net wat Marcel zegt: even de topic titel aanpassen ;)

HLE-99 zei:
Het kan altijd beter/perfecter Aron.

Jazeker ........ Als je toch bezig bent. Onderstel aanpassen, motor kietelen, remmen verbeteren. D'r zijn maar weinig B-tjes met 200 plus peekaatjes .........
Da's echt vet ........ Blijft een prachtige auto. 1 van de beter geslaagde Fiat's ....
Ik neem aan, dat je lid bent van het Barchetta forum ??? Hier in Nuenen zit in elk geval ook een liefhebber met redelijk wat onderdelen. Succes jongen. Good Job !!!

@ Leon, op zich leuk om meer power te hebben en dat op een goede manier in bedwang te houden, maar bij deze barchetta niet een optie zoals jij je dat voorsteld. Deze wil ik op een degelijke manier origineel houden. Maar misschien in de toekomst als het finacieel ook lekker haalbaar een tweede erbij welke dan smaakvol verbouwd gaat worden. Sneller strakker en special paint ofzo.

Van het forum ben ik natuurlijk ook lid alsmede van beide barchetta clubs. Henk uit Nuenen ken ik uiteraard ook!

@ de anderen, thanks!

Mooi werk, ziet er strak uit!
Altijd leuk om een restauratie te zien en om uit te voeren.
Ben er zeker van dat het resultaat zich mag laten zien. :cool

Meer vermogen is voor een barchetta idd niet nodig.
Er was (ja was, is terug gebouwd naar de originele 133pk) een barchetta met 200 pk (atmosferisch) maar daar was de rijdbaarheid wel een beetje uit.

Nog veel werk te doen, maar je weet waar je het voor doet. Je hebt dadelijk een schitterende B terug. Beter als nieuw zullen we maar zeggen8-())

@ HLE-99.
Mooi om te zien dat je de ruimte hebt om er geconcentreerd en warm aan te werken. Ziet er goed uit.

Je schrijft dat de auto in eerste instantie zal worden gespoten met een etsende epoxy primer.

Kun je uitleggen wat dat is en vooral waarom je dat doet en/of wat het doet?

Ik lees nu even snel je vraag, ik kom daar aankomende zondag even op terug omdat ik nu even heel snel ga eten en me verkleden om zo snel weer aan de slag te kunnen. Nog steeds ben ik iedere avond met de b bezig. ook dan zal ik weer wat pics laten zien hoever ze nu is. Wordt vervolgd! (dank voor je interesse)

@ Aficior

Alvast wat lezen;
https://corporateportal.ppg.com/Refinish/Europe/Benelux/2000_CTCommercialTransport/2100_CT+Product/2110_CTCompliantSystems/NL/2120_CT%20Primers
en deze (laatste post) Wash primer is hetzelfde als etsend.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=25421

Epoxy primer heeft overigens geen etsende werking op metaal.
Wash primer heeft dat wel door de zuurgraad daarvan; biedt daarmee (mi) de beste hechtlaag op blank metaal. Daar moet dan wel een geschikte filler overheen, epoxy-producten hechten bijvoorbeeld niet goed op een washprimer.

Hans