Dan even een update met wat er intussen allemaal is gebeurt.
Hieronder is de voorkop in de epoyprimer gezet.
Nadat dat de primer is geschuurd is op de voorkop de basis kleur gespoten welke weer is getopt met blanke lak. Dit omdat zo meteen als de plaatsdelen erop zitten deze delen bijna niet meer netjes te spuiten zijn.
Even een behoorlijk stap verder. De nieuwe plaatdelen zijn intussen eraan gelast. Eerst zijn deze volledig ontdaan van de transportlak en kaal gemaakt. Daarna was het heel veel paswerk om alles goed in lijn te krijgen. In tegenstelling tot de meeste auto’s is mijn volledige neus straks uit 1 deel. Dus geen losse schermen en voorneus. Alles moet dus perfect zitten want smokkelen met naden zit er du niet in. Hier zie je dat het blanke staal is behandeld met Fertan om eventueel roest op te eten. Dit gaat een chemische reactie aan met roest.
Net voor het spuiten met de epoyprimer alle plaatdelen weer kaal gehaald.
Hier dan de voorkant van de b in de epoxyprimer.
Weer een behoorlijk tijd over geslagen hier. Na onderling overleg is er van schade herstel geen sprake meer. Ik heb besloten dat de b nu geheel zal worden gerestaureerd. De boden en wielkuipen had ik vorig jaar al aangepakt en nu gaan we dus de hele body aanpakken. Alle wat grotere onregelmatigheden zijn hier aangepakt en strak gemaakt. Straks is de b dus veel strakker dan af fabriek.
De hele auto is nu in de polysefeser gezet. Dit is een zeer vullende primer/spuitplamuur waarin alle kleine onregelmatigheden te corrigeren zijn. Om dit te bereiken moeten de juiste vormen nu geschuurd worden. Een behoorlijk monnikenwerk kan ik jullie melden.
Na al dit schuurwerk is nu de auto in de grondlak gezet. Op de delen waar ik relatief snel door deze kan gaan schuren even met een spuitbus wat kleur opgebracht. Het is nu zaak om met korrel 800 alles weer glad te schuren. Als dat is gedaan dan weer de hele auto met korrel 1500 om nog een gladder resultaat te krijgen. Eigenlijk moet er dan weer wat glans gaan komen. Hoe meer glans hoe beter het is.
Zo dit was het weer even voor nu.