• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schadegeval: hoe best oplossen?

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Hier een foto van een aanrijding tegen een muur:

Hoe kan dit best worden opgelost? Ik voermoed dat de krassen véél te groot zijn om te beginnen polieren?

http://i.imgur.com/ehS8D.jpg

krassen (en foto) zijn zelfs te groot voor mijn scherm. :-" :-"

Ik denk dat je een keer eroverheen kunt gaan met een machine, maar wss zitten de krassen erdoorheen en zal er spuitwerk aan te pas moeten komen

Ben ook zeker dat dit niet helemaal verwijderd kan worden.

Is wagen van een 'klant' die mij om raad vroeg.

Om zo goed mogelijk tot een oplossing te komen, zou het dan niet het best zijn eerst voor een lakstiftje te zorgen, bewerken, en daarna overgaan tot polieren?

Bedankt!

een muur geeft niet mee en zorgt voor diepe krassen, onlangs heb ik ergens gezien dat iemand zijn auto bewerkt was met een sleutel, hij vulde de krassen op met een lakstift, daarna wetsanden en polijsten, daar was heel veel van de kras verdwenen, maar ik denk ook dat er aardig wat uren in gaan zitten.

Hallo,

zelf heb ik nog geen ervaringen ivm krassen "opvullen" etcetera , maar ik was ook al een tijdje aan het denken om krassen op de werkwijze

van hierboven(deels) weg te werken:

heel netjes opvullen met een lakstiftje(zeker niet te dik en in een paar keer zelfs) , dan voorzichtig wetsanden?? (dat wetsanden kan best voorgedaan worden denk ikzelf, want ik ken voorlopig niets van "schuren op de lak" ) en pas daarna polijsten.

Danny

had onlangs nog iemand haar auto gekleid en gewaxt(winterklaar maken zeg maar:-b ) en daar waren ook zulke krassen op(vandaar

mijn gedacht om ze ook op te vullen en daarna te polijsten)

Vandaag lakstift besteld & afgehaald.

Ik schrok van de kleine hoeveelheid: 9 ml kleurlak + 9ml blanke lak erover.

Iemand ervaring met deze hoeveelheden of ik daarmee toekom voor zo'n schadegeval als in de foto in de eerste post?
Ik weet dat je die lak flinterdun moet aanbrengen maar dat lijkt me toch zeer weinig.

Iemand meer raad?