• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duidelijke afdruk dakdragers

hardleers

Detailing rookie
24 apr 2023
2
15
Hallo allen!

De bomen beginnen weer af te geven, dus tijd om de auto weer strak in de was te zetten:

IMG_20230422_203207909.jpg

Opzet geslaagd! Echter heel vervelend als je er dan achterkomt dat je dakdragers een afdruk hebben achter gelaten:
IMG_20230422_201201023.jpg

IMG_20230422_201141269.jpg


Ik heb deze al volledig gekleid, maar blijft zichtbaar. Deze kant van de auto is opnieuw gespoten en waarschijnlijk wat zachtere lak dus. Wat is de beste stap om nu te nemen? Ik heb ook nog een vergelijkbare ingebrande vlek van meeuwenschijt, die niet op de foto te krijgen is, maar wel ongeveer hetzelfde idee. Ik heb geen ervaring met polijsten, maar ik gok dat dat de oplossing is? Wat heb ik dan precies nodig?
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Zo dan, dat is jammer. :(

De tip van RoyR is ook wat ik je zou aanraden. Een medium-harde handpad + medium polijstmiddel.

Monello - Mezzo --> Op deze pagina staat onderaan ook al de Oranje Handpad aanbevolen én de Peluche Verde doeken. ;)

Als het inderdaad een wat zachtere lak betreft, zal je met deze combi de cirkel-afdruk al vrij vlot kunnen verwijderen. De kras zal misschien wat herhaling nodig hebben.
Hoe dan ook, bij éénmalig of herhaling, probeer bij de laatste keer dat je polijst, met weinig druk het polijstmiddel goed door te werken tot hij vrijwel transparant is. (Korrels worden namelijk kleiner en dus fijner, dan krijg je het mooiste polijstbeeld c.q. resultaat)
 
  • Leuk
Reactions: hardleers en Josie
Thanks voor de reacties! Klinkt inderdaad logisch. Heb even rondgevraagd en een kennis heeft een DAP liggen, dus met een week of twee gaan we daarmee de hele wagen even aanpakken. Ik laat weten of het gelukt is.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij gebruik van de DAP wel goed opletten: de overgespoten delen kunnen heel anders reageren met polijsten dan de originele lak.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR