• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schadelijk of niet?

Avdewolf

Detailing trainee
3 mrt 2011
13
47
Goedemiddag mede poetsfanaten/ detailers,

Onlangs heb ik een Dap 500 aangeschaft. Nu heb ik de afgelopen jaren ontzettend veel leesuren en kennis opgedaan op dit forum. Waarvoor mijn dank! Ik vraag me echter het volgende nog steeds af.

Ik ben van plan een metallic zwarte bmw 125i cabrio van bijna 2 jaar oud een (lichte) detail beurt te geven. Ik was en klei al een aantal jaren krasloos en ik behaal best mooie resultaten. Nu wil ik de lak weer een opfrisbeurt geven dmv de dap500. Ik wil geen pads of middelen gebruiken met cuttingfactor omdat ik niet denk dat dit nodig is, de auto is namelijk bijna kras- & swirlloos. Na de gebruikelijke was en klei beurt wil ik de lak behandelen met PB professional polish icm. Professional 5,5” Foam (Light) Polishing Pad.

Daarna 'glazen' met PB blackhole icm. Monello - Professional 5,5” Foam Finessing Pad - Black.

vervolgens wil ik afsluiten met een carnauba wax van Meguiars icm. Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red.

Kan iemand mij vertellen of ik hiermee, als beginner met machinaal poetsen, schade kan toebrengen? Het gaat dan voornamelijk om de eerste stap, het behandelen met de prof. polish van PB in combinatie met d foam (light) polishing pad. Uiteraard heb ik me al in de verschillende stappenplannen verdiept.

Wederom dank voor jullie hulp! Na alle tips ga ik aan de slag en zal ik proberen de resultaten online te zetten.

Groeten,

Arjen

Met je dap en combinatie van light polish pad, zal je niet snel schade maken.
Natuurlijk zijn de randen dunner, dus hier moet je niet te lang op doorgaan;) .

Zolang je de DA polish machine blijft bewegen over het oppervlak kun je eigenlijk geen schade aanrichten.....tenzij je natuurlijk een half uur door blijft rammen op 1 plek.......

Succes!!!!!

Als je buiten staat wel opletten voor opwaaiend zand
Voordeel van eerst wassen is dat de straat dan nat is
Een plekje uit de wind zoeken is wel aan te raden
Op een schone auto kan je met een DAP weinig kwaad
Gewoon goed blijven kijken wat je doet

Lekker aan de slag, schade breng je alleen toe als je met je DAP op de motorkap hammert. :lol
Alle gekheid op een stokje, is bijne niets fout aan te doen als je de bovenstaande tips in je achterhoofd houdt.

Sluit me bij de vorige sprekers aan.
Vind ook wel dat je er goed over hebt nagedacht / ingelezen: alles is krasvrij etc, als je dan nu met de PP als paintcleaner gaat beginnen is de lak helemaal straks en goede basis voor de glaze en de wax.

Dank voor alle tips, heren! Zonder dit forum was ik nergens. Ik ga voorzichtig morgenochtend aan de slag, en neem er alle tijd voor. Helaas zag ik laatst dat er toch een 'ingetrokken' vogelschijt plek op de kofferbak klep zit. Met kleien kreeg het dus niet helemaal weg. Denken jullie dat de stappen in mijn omschrijving enig verschil zullen maken?

Ben eerlijk gezegd bang van niet: vogelpoep vreet door je lak heen en dan zit je met de gebakken peren.
Je zou met zwaardere combi kunnen proberen, maar het enige wat ik tot nu toe heb gezien is middels wetsanden ( en dan is het in sommige gevallen ook niet eens meer haalbaar ( ligt er dus aan in welke staat alles verkeert ))

Ik was al bang voor dit antwoord, aangezien ik heel veel horrorverhalen en foto's heb gezien op dit forum. Het valt wel mee hoor, maar ik krijg vlekken in m'n nek als ik er dan weer naar kijk. Wanneer ik foto's heb, zal ik ze delen. Voorlopig wil ik nog niet met 'zwaardere' technieken en middelen aan de slag gaan. Eerst eens gewend raken aan de machine en alles wat daarbij komt kijken.

Had van de week ook één keer een klodder op de motorkap, half uurtje. Zit er mooi in. Misschien dat polijsten nog een uitkomst kan bieden.