• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scheur in TEP 'leder'

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.299
223
Omgeving Breda
Mijn Mégane GT-line is geleverd met TEP half'leder': deels stof en deels materiaal dat er uit moet zien als leder, maar gewoon kunststof is (de P in TEP staat voor plastic).

In een wang van de bestuurdersstoel zit nu een scheur:

full.webp

Heeft iemand een idee of hier nog iets aan te doen is?
Helemaal wegkrijgen hoeft niet, maar enigszins netjes krijgen en voorkomen dat het erger wordt is al ruim voldoende.

Ik denk dat je een heel eind gaat komen met een repair set van Colourlock. Dit is dat weleens waar voor leer maar volgens mij houd dit gewoon zolang je het maar goed ontvet.

Ik heb toen ik mijn eigen MB ook een schuurtje gemaakt, alleen vele malen kleiner dan wat jij hebt. Weg kreeg ik het niet simpelweg omdat er een structuur in het leer zit en het leer niet glad is. Echter is het wel bijna onzichtbaar als je het niet weet. En het scheurt niet verder meer.

In ieder geval langs de dealer om te bespreken, is het geen garantie dan misschien coulance omdat het wellicht een bekend probleem is. Of ze hebben een oplossing?

Het is wel te bewerken zodat het niet verder scheurt.

Er is een compound die je gebruikt voor kunststof reparatie. Is een poeder die smelt door verhitting. Hierdoor smelt de scheur aan elkaar.

De structuur kun je ook terug brengen door met een 2K mal creator de structuur te reproduceren en erin te smelten. Dan kleur spuiten en het is voor 90% weg.

je woont in het westen? (Murphy's law want ik woon in het oosten) anders had ik je wel willen helpen.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ik zou inderdaad eerst een poging wagen bij de dealer of het misschien iets van garantie kan zijn.

Met Colourlock kom je een heel eind, maar helemaal weg krijg je het niet.

Wil je het echt als nieuw, dan is het het overwegen waard om dat deel bij een goede (auto) stoffeerder te laten vervangen. Dan zie je er helemaal niets meer van. Dan ben je voor rond de €150 klaar. En dat is niet een heel veel duurder dan een volledige reparatieset van Colourlock

Voorbeeld van colourlock (Ik heb hiervoor bij mijn eigen S70 voor gekozen omdat er meerdere delen waren die versleten waren en ik de auto graag helemaal origineel wilde houden):

van:
zitting%20versleten_zpsqzmmobzx.webp

naar:
Zitting%20hersteld_zpsgsd4bwca.webp