• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schilderstape resten

matramurena

Detailing rookie
5 apr 2011
330
0
Ik heb resten van oude schilderstape op mijn motorkap die er maar niet af willen. In ieder geval niet zonder schuurspons..... 8-o Waarmee zou ik deze weg kunnen krijgen?

Valet Pro Citrus Glue & Tar Remover of Valma Teerverwijderaar (lost ook lijmresten van plaklood op weet ik uit ervaring)

Bedankt voor de reacties. Zou stickerverwijderaar of spiritus etc de lak niet te veel aantasten? Het is wel een zichtdeel waar de tape op zit.

+1 wat Virus zegt , heb de letters op de 207 ook verwijderd , en de lijm ging er met niks af met Valet Pro Citrus Glue & Tar Remover .

matramurena zei:
Bedankt voor de reacties. Zou stickerverwijderaar of spiritus etc de lak niet te veel aantasten? Het is wel een zichtdeel waar de tape op zit.

Niet laten weken, snel werken en daarna weer sealen en/of waxen, dan moet het gaan. Het is altijd verstandig een stukje te testen op een onopvallende plek.

Onlangs heb de sticker resten van plaklood met succes verwijderd met de stickerverwijderaar van de Gamma zonder dat de lak van velgen aangetast wers.

Hey,

al eens aan WD40 gedacht??
ideaal voor het verwijderen van tape-resten ,stickerresten en wat overblijft nadat je logo's er af hebt ,,geprutst,,

Danny

zeker geen schuurspons gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:|~*

Ik zeg IPA . Dat werkt bij mij wel. WD40 en andere olie (solvent) houdende producten kunnen gaan vlekken op bepalende onderdelen.
Het duurd iets langer maar dan is het gelijk ontvet zonder dat het schade (niet dat het gebeurd) op kan lopen.

Zijn het echt resten schildertape of de lijmresten hiervan?
Als het resten schilderstape is, werkt warmte het best om het eraf te halen (neus in de zon) of voorzichtig met een haardroger eraf halen.
Voor lijmresten zweer ik toch bij Tardis, werkt voor mij het snelst, en is ook de beste teer verwijderbaar (die ik heb geprobeerd).