Zoals gisteren aangegeven, heb ik een aantal polijstmiddelen van Scholl Concepts aangeschaft.
Ik had hier lovende reacties over gelezen op Buitenlandse fora, dus was er zeer nieuwsgierig naar.
Heb het maar een test genoemd, want ik heb te weinig ervaring in detailen en vergelijkende middelen om het echt te kunnen reviewen.
Affijn vandaag naar een maat van mij met een garagebedrijf gegaan, aangezien hij meestal wel wat slopers heeft staan om op te kunnen testen.
Er werd mij een witte Alto aangewezen en veel plezier en succes gewenst.
De Alto zag er niet best uit, vol met aanslag helemaal mat etc. ik moest er maar het beste van zien te maken.
Affijn, eerst maar eens gewassen en daarna gekleid (alles met DoDo producten gedaan).
Lak weer lekker glad en zonder vervuiling, maar nog steeds vrij mat.
Hierop voor de eerste test de S17 erbij gepakt + de blauwe pad en bijgesloten backing plate gemonteerd.
Dit gaf al gelijk een goed resultaat, mattigheid weg, swirls weg, maar toch nog wat diepere krassen aanwezig;
Affijn daarna met de S3 aan de gang gegaan op de oranje pad met de rotary, gevolgd door de S17 op de DA met een oranje hex logic pad, met toch wel een zeer net resultaat, vooral als je nog eens terug kijkt hoe de lak eerst was;
Als volgende stap was de S40 aan de beurt, deze heb ik toegepast met de DA en de rode Hex Logic pad;
Tussen elke stap heb ik de lak ontdaan van eventueel nog aanwezige polijstresten met de SW10
Ik wilde gelijk een wastest doen, dus ben hierna met Lime Prime aan de gang gegaan met de DA op HL groen;
Vervolgens de motorkap in vieren gedeeld en tijdens het curen van de wassen een foto genomen van waar deze zijn opgebracht;
En het eindresultaat (wat laat wit zich slecht fotograferen zeg...);
M.b.t. de wassen, wil ik gewoon eens iedere maand kijken in hoeverre ze nog aanwezig zijn, de glans was eigenlijk nagenoeg gelijk.
De Scholl Concepts producten bevielen mij wel.
Het is alleen jammer dat mij de ervaring ontbreekt, om echt een goed oordeel te geven.
Affijn oefening, baart kunst.
Ik had hier lovende reacties over gelezen op Buitenlandse fora, dus was er zeer nieuwsgierig naar.
Heb het maar een test genoemd, want ik heb te weinig ervaring in detailen en vergelijkende middelen om het echt te kunnen reviewen.
Affijn vandaag naar een maat van mij met een garagebedrijf gegaan, aangezien hij meestal wel wat slopers heeft staan om op te kunnen testen.
Er werd mij een witte Alto aangewezen en veel plezier en succes gewenst.
De Alto zag er niet best uit, vol met aanslag helemaal mat etc. ik moest er maar het beste van zien te maken.
Affijn, eerst maar eens gewassen en daarna gekleid (alles met DoDo producten gedaan).
Lak weer lekker glad en zonder vervuiling, maar nog steeds vrij mat.
Hierop voor de eerste test de S17 erbij gepakt + de blauwe pad en bijgesloten backing plate gemonteerd.
Dit gaf al gelijk een goed resultaat, mattigheid weg, swirls weg, maar toch nog wat diepere krassen aanwezig;
Affijn daarna met de S3 aan de gang gegaan op de oranje pad met de rotary, gevolgd door de S17 op de DA met een oranje hex logic pad, met toch wel een zeer net resultaat, vooral als je nog eens terug kijkt hoe de lak eerst was;
Als volgende stap was de S40 aan de beurt, deze heb ik toegepast met de DA en de rode Hex Logic pad;
Tussen elke stap heb ik de lak ontdaan van eventueel nog aanwezige polijstresten met de SW10
Ik wilde gelijk een wastest doen, dus ben hierna met Lime Prime aan de gang gegaan met de DA op HL groen;
Vervolgens de motorkap in vieren gedeeld en tijdens het curen van de wassen een foto genomen van waar deze zijn opgebracht;
En het eindresultaat (wat laat wit zich slecht fotograferen zeg...);
M.b.t. de wassen, wil ik gewoon eens iedere maand kijken in hoeverre ze nog aanwezig zijn, de glans was eigenlijk nagenoeg gelijk.
De Scholl Concepts producten bevielen mij wel.
Het is alleen jammer dat mij de ervaring ontbreekt, om echt een goed oordeel te geven.
Affijn oefening, baart kunst.
Laatst bewerkt door een moderator: