• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl spider pad kapot na het wassen

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Zoals de titel al aangeeft is mijn spider pad na 1x gebruik op 2 panelen kapot gegaan in de wasmachine er is een stuk uit de Foam aan de rand van de pad waardoor de velcro ook los zit.. is dit normaal en kunnen deze pads niet in de wasmachine gewassen worden? Had toch wat meer verwacht voor een pad van scholl.. :-(
59a943af44e058c61610cc195a4fd0ab.jpg

Ja de oranje polijstpad ook van scholl is nog perfect in orde, die spider pad begon ook al na even polijsten aan de zijkanten uit te rafelen.. misschien gewoon een mindere pad?

Het probleem met het raffelen van de rand is bekend bij Scholl, zo vertelde de vertegenwoordiger van Scholl op de SDD en daarom kwamen ze uit met die nieuwe. (Naam weet ik even niet) Deze pad kreeg ik samen met een fles S20 cadeau van de beste man. Inmiddels heb ik deze nieuwere spiderpad geprobeerd en deze werkt inderdaad lekkerder, zonder te raffelen. Er zit immers ook geen scherpe rand meer aan, het is nu een pad die geheel van foam is met afgeronde randen.

Bij mij raffelde die na zo'n 2 auto's ook, maar ik kan hem nog prima gebruiken. Maja, ik heb nu die nieuwere, dusss...

Zoals tembaco aangeeft, was ook ík mijn pads altijd met de hand. Beetje Dreft en onder de warme kraan. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de spiderpads niet schoon krijg zoals mijn andere foam pads.

Greetz

+1 voor Tembaco. Ik was al mijn pads ook met de hand, waaronder ook Scholl pads en nog geen problemen gehad.
.

Ooooh, ik zie dat de foamrand waar je daadwerkelijk mee polijst niet raffelt. Het lijkt er simpelweg op dat je pad heeft klemgezeten in de wasmachine. Bij mij is dat hardere stuk foam, zwarte blok, nog helemaal prima. Dat is namelijk een pittig hard stukje foam, dus ik denk nogmaals dat dit niet van polijsten/slijtage/whatever is, maar van de wasmachine.

Greetz

Combinatie pad en MicroFiber doek in de wasmachine kan ook schade opleveren
Doek haakt vast, pad heeft meer gewicht en gaat trekken (zeker bij centrifugeren)
Zo'n netje om de pad heen kan dat verhelpen.

Tip, koop er zelf een en laat die van je vriendin / vrouw voor haar spullen

Padwasher het beste?
Denk dat je pads 10x harder slijten door gebruik van een Padwasher in vergelijking met hand of zelfs machinewas...
En ja, ik heb een padwasher dus ik weet waar ik over praat...

• Leuk
Reacties: Zluytr
Ik heb ook een padwasher, maar doe de pads eens in de zoveel tijd in de wasmachine.
Op een gegeven moment gaan de pads toch zo vuil worden, dat je ze niet goed schoon meer krijgt in de padwasher.

Oppassen trouwens met oudere Scholl pads, die kunnen niet goed tegen hogere temperaturen.
Ik heb gehad dat bij 50 graden het velcro al los liet.

Ik heb voornamelijk oudere en weet niet of bij de nieuwere dit probleem niet meer aanwezig is.

Dit heeft trouwens zoals aangeven; niets met de pad zelf te maken, hij heeft gewoon ergens klem gezeten en is daardoor beschadigd geraakt.

Ik heb nog nooit een hap uit mijn pad gehad, door gebruik van padwasher, wat dus wel in de wasmachine mogelijk is.
En altijd makkelijk en snel schone pads tijdens het polijsten van een auto.
Schone pads werken toch beter als vieze pads, of is dat ook niet waar?

Ivo heeft wel een punt, want in een padwasher reinig je de pads, door ze vochtig tegen kunststof delen te laten draaien.
Daardoor zal meer slijtage optreden, alsdat je ze met de hand of in de wasmachine wast.
Je kunt dus niet echt zeggen, dat een padwasher het beste is.

Het is wel de snelste en makkelijkste manier om pads te reinigen tijdens een detail en ik maak er graag gebruik van.
Die extra slijtage neem ik op de koop toe.

Ik heb overigens nog nooit beschadigd schuim gehad in een wasmachine en het is ook voor het eerst dat ik zoiets op een detail forum zie.

• Leuk
Reacties: Bikkel en ivo's
nano: ik denk dat je nu gewoon een beetje pech hebt gehad door de beschadiging van de wasmachine. Was je polijstpads in het vervolg met de hand onder lauw water en je hebt geen kapotte pads meer.

Zow, thanx Frans!

Het leek mij dus inderdaad een Grit Guard, maar zonder die bolling in het midden. Zou dit essentieel zijn?

Ik vind de prijs van een Pad Washer nergens over gaan, maar misschien mis ik belangrijke aspecten van de werking...?
Moet de emmer zo diep/hoog zijn? Kost toch veel water om de emmer te vullen...?

Als ik een emmer pak en hier een Grit Guard in leg, vervolgens de emmer vul met water en shampoo/Dreft/Whatever tot het nét boven de Grit Guard uitkomt, en dan de pad laat ronddraaien, dan is de werking bijna hetzelfde, toch?

Ok, je mist de verende werking.
Ok, je mist die bolling in het midden.
Ok, je mist de sluitbare deksel voor het niet-spatten.

Ik vind de prijs, nogmaals, nergens over gaan, maar ik kan dan niet anders denken dat ik niks weet over de Pad Washer.

EDIT; Ik ging meteen even Googlen en ik word al wat wijzer. Op een filmpje van, blijkbaar, Chemical Guys, zie ik dat de Grit Guard NIET een bolling heeft en dat de verende werking vers/schoon water van de bodem naar de Grit Guard pompt.. ofso... LINK

Quantoxx, ik ben met je eens dat de prijs eigenlijk niet te rechtvaardigen valt maar goed nu ik er zelf 1 heb moet ik wel zeggen dat ik em erg kan waarderen. Het met de hand uitwassen van pads begon me echt een beetje tegen te staan na een dagje werk.
Die bolling op de Gritguard kun je ook verplaatsen of er af halen en heeft meerdere functies om je pads schoon te maken of om je pads droog te draaien.

Quantoxx;n432023 zei:
dan de pad laat ronddraaien, dan is de werking bijna hetzelfde, toch?

Nee.

- Als jij een grit guard in een emmer legt, dan ligt hij op de bodem en kan je er verder niets mee.
- Die extentie met die bolling is relevant voor de reiniging.
- Zonder die sluitrand, zou het water niveau al snel te laag zijn omdat al het water uit de emmer gegooid wordt.
- Die vering is bedoeld om water omhoog te pompen, je pad in. Er zitten daarvoor gaten in de cups die over de veren heen zijn geplaatst.

Zie ook de gebruiksaanwijzing; http://www.padwasher.com/pdf/upw_instruction_manual_r2.pdf

Ik heb zojuist dus dat filmpje van Chemical Guys gezien en ook nog is verder gezocht. Ik kon ik korte tijd 2 filmpjes vinden over de Pad Washer en zo'n 5 filmpjes van mensen die het gewoon met de hand doen met warm water en zeep/apc/product en bijv. een borstel.

Ik vraag me nu dus af of de dingen die ik eerder opnoemde;
Quantoxx;n432023 zei:
Ok, je mist de verende werking.
Ok, je mist die bolling in het midden.
Ok, je mist de sluitbare deksel voor het niet-spatten
Quantoxx;n432023 zei:
verende werking vers/schoon water van de bodem naar de Grit Guard pompt

...of dit nou écht zo essentieel is. De verende werking, dus het oppompen van schoon water van de bodem naar de top, lijkt mij een fabeltje. Het vieze water zal dan toch ook ergens heen moeten?

Hoeveel liter water moet er wel niet in de emmer, die dus best groot/hoog is, om bij de washer te komen..?

Ik snap het gemak achter een Pad Washer, maar zou een lage bak water met daarin een Grit Guard en sopje ook niet voldoende zijn?

En ik kan best begrijpen dat een pad behoorlijk op z'n flikker krijgt als hij over een Grit Guard word gedraaid.

Greetz