• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaken/poetsen tussen merk/type aanduiding

Daan

Detailing rookie
19 sep 2014
6
2
Als beginner zijnde vraag ik me af hoe en waarmee jullie de lak tussen je merk en type aanduiding o.a. op de kofferbak/achterklep) schoonmaken/poetsen?
Dat zijn van die lastige plekken waar je met een poetsdoek moeilijk bijkomt.

Heel veel mensen halen die aanduidingen weg (of laten het doen): dan blijft er geen vuil/vocht meer in hangen, en het wast en poetst makkelijker en potentieel roestplekje is verdwenen.

De meest gebruikte manieren om die letters weg te halen:
- warm maken met föhn, en dan los trekken (en de lijmresten verwijderen)
- met een visdraad of iets dergelijks onder de letters door, zodat je ze 'lossnijdt' (ook weer lijmresten verwijderen)
- een combinatie van de twee bovenstaande methodes: dus warm maken, en dan met een dunne draad lossnijden.

Ik krijg vaak de vraag om de emblemen te verwijderen, dan ga ook ik inderdaad te werk zoals Cordoba al aan gaf.
Moeten ze blijven zitten, dan inderdaad bij het wassen met een kwastje + APC te werk gaan.
Polijstresten met wat Prep en weer een kwastje en daarna met een doekje deppen.