• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuur plekken na banden vervangen

Tja er is eigenlijk maar een goede oplossing, opnieuw laten poedercoaten, dat zullen ze niet willen doen want dat kost hun geld, binnenkant spuiten is niet echt een optie ivm met het invreten van heet remstof, ik hoop dat ze de velgen opnieuw gaan poedercoaten maar ik vrees het ergste
 
Het is de verantwoordelijkheid van degene die schade heeft aangebracht om een oplossing aan te bieden.
Zodra die partij daarin niet slaagt ben je vrij zelf de oplossing te verzorgen en de kosten te verhalen.
Omdat het hier om de binnenkant gaat, kan je niet alle vier de velgen laten aanpakken
Het zou dus gaan om een oplossing voor de binnenkant van die ene velg
... tenzij de andere ook schade hebben.

Overigens heb je recht op een vergoeding, ook als je het herstel niet uit lat voeren
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Zo, even tijd voor een kleine update.
Zoals gemeld is de eerste poging mislukt. Dit heb ik aangegeven bij Lexus en die hebben een offerte aanvraag uitgezet bij hun spuiterij.
Ik heb aangegeven dat ik het niet fair vind om Lexus het herspuiten van de velgen volledig op zich te nemen, ze waren immers ook niet nieuw meer.

Gooi ik hiermee mij eigen glazen in? Ik vind van niet, eerlijkheid en samenwerken bereik je meer mee.

Enfin, Lexus komt terug dat de kosten spuiten incl balanceren 400 euro incl btw kost.
Ik heb hierbij de vraag uitstaan of dit voor de hele velg is en niet alleen het velg bed zoals hij eerder voorstelde. Deel herstel wil ik niet hebben.
Zijn vraag aan mij is wat ik een redelijk/acceptebel voorstel zou vinden.

Indien het om volledig herspuiten van de velgen gaat dan vind ik 50/50 van de netto prijs acceptabel, van vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:
Zoals je aangeeft zou ik ook een volledige herspuiting willen. Ik denk dat het een redelijke prijs is als alles dan netjes afgehandeld is. Als ze daarna met balanceren maar oppassen.:yum
 
Gezien je aangeeft dat de velg niet nieuw is, lijkt 50/50 héél gul van je! Jij hebt deze per slot van rekening niet beschadigd!

Maar zoals je aangeeft, kom je met samenwerken het verst.
 
Wat betreft samenwerken ben ik het helemaal met je eens. Maar..

Als de factuurprijs 400,- betreft voor 1 velg en je betaalt de helft van die factuur dan maken zij nog altijd 100,- winst.

Voor 400,- krijg ik hier in de buurt een gehele set terug als nieuw.

Lees ik het verkeerd en 400,- is voor de gehele set dan vind ik de prijs aannemelijk.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het zou moeten gaan om de set set gezien er altijd gesproken is over "velgen". Zover mij bekend zijn ze niet krom, hebben geen schades op het plaklood incident net.

Met 50/50 Netto prijs bedoel ik dus ex btw. Dat zou voor mij Netto 165 euro betekenen.
BTW kunnen hun natuurlijk terugvorderen.

Waarom zou ik willen poedercoaten tov spuiten?
Blij te horen van 400 euro een 'normale' prijs is voor deze werkzaamheden.

Thanks heren!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Zorg dat je dat zwart op wit hebt dat het gaat om alle 4 je velgen. Discussie achteraf is zo zuur.

165€ is dan te overzien en zijn ze ook echt weer als nieuw