@AndyVR nog even over punt 5 uit de tutorial. Omdat ik iedere stap oefen en ook wel kijk wat de mogelijkheden zijn het volgende. Ik heb ook 2 grote spatborden te doen en die hebben best wel veel rondingen en contouren. Mijn ervaring is nu dat met de machine het schuurbeeld echt veel mooier is, zeker als je over de mat gezette lak gaat spuiten, maar ook met de primer schuren heb ik een mooier schuurbeeld dan dat ik dit met de hand zou doen.
Alleen al die rondingen en contouren vragen eigenlijk om een flexibele benadering. Gebruik jij in zo'n geval flexibele foam schuurschijven op de machine of vind je dit overdreven? Pak ik de vlakke stukken met de machine en de contouren en rondingen met handmatige schuurmatjes? Ik merk als ik dit soort werkstukken met de machine pak ik al snel ga grinden dus de schuurmachine niet vlak houd.
Alleen al die rondingen en contouren vragen eigenlijk om een flexibele benadering. Gebruik jij in zo'n geval flexibele foam schuurschijven op de machine of vind je dit overdreven? Pak ik de vlakke stukken met de machine en de contouren en rondingen met handmatige schuurmatjes? Ik merk als ik dit soort werkstukken met de machine pak ik al snel ga grinden dus de schuurmachine niet vlak houd.