Goed, even een antwoord van mij.
Ten eerste zijn de krassen erin gekomen door de schade hersteller, niet door een dealer.
Ten tweede moet je niet meteen gaan roepen om ermee terug te gaan als je het gehele verhaal niet kent. Ik ben heel zuinig op mijn auto en indien dit door de dealer was aangebracht dan had hij een nieuwe ruit mogen steken. Echter is dit gekomen tijdens het herstellen van mijn wagen die eigenlijk door de verzekering total loss verklaard had geweest ware het niet dat de schadehersteller veel voor mij gedaan heeft. Inclusief het laten vallen van zijn eigen winst. Ik heb deze auto nodig en het was dus voor mij geen optie om deze total loss te laten, je hebt niet zo op één twee drie een aangepaste wagen(hand gas en rem) voor de deur staan.
Door deze bovenstaande redenen en het steeds zeer correct handelen (op uitzondering van de rui) heb ik besloten niet te gaan klagen bij de schade hersteller en het proberen zelf op te lossen. Glas polijsten had ik toch een keer graag geleerd. Tevens was ik me van de mening dat ik het niet erger kon maken, hadden de krassen er niet uitgegaan was er wel eens een baksteen door het ruitje gegaan en vervangen geworden. Echter wil ik die kosten liever niet doen want er komt later dit jaar een andere wagen.
Nu het glas polijsten zelf, ik heb er geen ervaring mee. In de webshop staat er geen uitleg over hoe het je het moet doen. Ook op het internet vind je er niet veel info over, dus dan ga je zelf maar experimenteren. Misschien niet helemaal zo als het moet maar ach uit fouten maken leer je tenminste. Ik moet tevens toegeven dat ik tijdens het polijsten wel schrik had dat het glas zou breken want het werd heel erg warm.
Echter moet ik wel toegeven dat het resultaat heel goed te noemen is en dat er in de zon maar heel kleine hologrammen te zien zijn. Ook dat de schijfjes te herbruiken zijn wist ik niet, misschien dit even vermelden in de webshop bij de beschrijving van het product. Ook vind ik het bizar dat jij vermeld dat je niet boven 1000toeren mag komen, ik heb echt het gevoel dat onder dat toerental geen resultaat te behalen was.
Enkele tips dus als je zelf aan het glaspolijsten wilt gaan:
- koop de juiste producten
- vraag raad aan tim
- machine niet boven de 1000toeren
- pads uitwassen en dan herbruiken
Nu dat ik er wat meer over opzoek, info van de fabrikant:
diamondite zei:
Press an included leveling disc onto the backing plate. Apply an X of Diamondite Glass Resurfacing Creme across the pad. Spread the polish over an area of about 6 x 8 inches with the drill turned off to prevent splatter. Operate the polisher at between 800-1000 RPM or 3000-4000 OPM. Use caution around chips and cracks. Polish for approximately two minutes, or until the creme starts to dry. Wipe off the residue with a damp cloth.