• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuurspons incidentje op een achterruit bij Rodders

Dat is het zeker ja.

bartr123 zei:
De pads zitten vol met aangekoekt produkt,misschien dat dit mede door de warmteontwikkeling is gekomen,ze voelde ook egaal glad aan.

Regelmatig losborstelen met een hardere borstel (hard nylon bijvoorbeeld en soms werkt een koperborsteltje).
 
Ok,door schande en schade leert men,het is een vrij onbekend terrein glas polijsten.
Gelukkig was ik bezig met naadjes en kiertjes polijst en stofvrij aan het maken:lol
 
Goed, even een antwoord van mij.

Ten eerste zijn de krassen erin gekomen door de schade hersteller, niet door een dealer.
Ten tweede moet je niet meteen gaan roepen om ermee terug te gaan als je het gehele verhaal niet kent. Ik ben heel zuinig op mijn auto en indien dit door de dealer was aangebracht dan had hij een nieuwe ruit mogen steken. Echter is dit gekomen tijdens het herstellen van mijn wagen die eigenlijk door de verzekering total loss verklaard had geweest ware het niet dat de schadehersteller veel voor mij gedaan heeft. Inclusief het laten vallen van zijn eigen winst. Ik heb deze auto nodig en het was dus voor mij geen optie om deze total loss te laten, je hebt niet zo op één twee drie een aangepaste wagen(hand gas en rem) voor de deur staan.
Door deze bovenstaande redenen en het steeds zeer correct handelen (op uitzondering van de rui) heb ik besloten niet te gaan klagen bij de schade hersteller en het proberen zelf op te lossen. Glas polijsten had ik toch een keer graag geleerd. Tevens was ik me van de mening dat ik het niet erger kon maken, hadden de krassen er niet uitgegaan was er wel eens een baksteen door het ruitje gegaan en vervangen geworden. Echter wil ik die kosten liever niet doen want er komt later dit jaar een andere wagen.

Nu het glas polijsten zelf, ik heb er geen ervaring mee. In de webshop staat er geen uitleg over hoe het je het moet doen. Ook op het internet vind je er niet veel info over, dus dan ga je zelf maar experimenteren. Misschien niet helemaal zo als het moet maar ach uit fouten maken leer je tenminste. Ik moet tevens toegeven dat ik tijdens het polijsten wel schrik had dat het glas zou breken want het werd heel erg warm.
Echter moet ik wel toegeven dat het resultaat heel goed te noemen is en dat er in de zon maar heel kleine hologrammen te zien zijn. Ook dat de schijfjes te herbruiken zijn wist ik niet, misschien dit even vermelden in de webshop bij de beschrijving van het product. Ook vind ik het bizar dat jij vermeld dat je niet boven 1000toeren mag komen, ik heb echt het gevoel dat onder dat toerental geen resultaat te behalen was.

Enkele tips dus als je zelf aan het glaspolijsten wilt gaan:
- koop de juiste producten
- vraag raad aan tim
- machine niet boven de 1000toeren
- pads uitwassen en dan herbruiken


Nu dat ik er wat meer over opzoek, info van de fabrikant:
diamondite zei:
Press an included leveling disc onto the backing plate. Apply an X of Diamondite Glass Resurfacing Creme across the pad. Spread the polish over an area of about 6 x 8 inches with the drill turned off to prevent splatter. Operate the polisher at between 800-1000 RPM or 3000-4000 OPM. Use caution around chips and cracks. Polish for approximately two minutes, or until the creme starts to dry. Wipe off the residue with a damp cloth.
 
1 - geweldig resultaat ! ! !
2 - wij alleen weer wat wijze geworden m.b.t. de levensduur en gebruik van de discs
3 - wij alleen weer wat wijze geworden m.b.t. het toerental en zodoende de werkwijze
4 - wellicht een aanrader om de extra verkregen info bij de webshop ( of wellicht een papieren handleiding ) bijvoegen >>> niet elke klant is lid van het forum

( handschoenen en bril geen overbodige luxe gezien het feit dat het dus wel gruwelijk mis kan gaan en zodoende de veiligheid gewaarborgt blijft ! )
 
rodders zei:
Nu het glas polijsten zelf, ik heb er geen ervaring mee. In de webshop staat er geen uitleg over hoe het je het moet doen. Ook op het internet vind je er niet veel info over, dus dan ga je zelf maar experimenteren.
We zullen proberen een how-to te maken en deze op het forum te zetten. Ik ben het met je eens dat het niet heel duidelijk is.

rodders zei:
Echter moet ik wel toegeven dat het resultaat heel goed te noemen is en dat er in de zon maar heel kleine hologrammen te zien zijn.
Het is verstandig om de ruit na te behandelen met de Glass Work Restorer, hiermee verwijder je als het goed is de microhologrammen:

https://www.Carclean.com/product/Diamondite/Glasswork_Restorer_118ml_DIA-303_100960

rodders zei:
Ook dat de schijfjes te herbruiken zijn wist ik niet, misschien dit even vermelden in de webshop bij de beschrijving van het product. Ook vind ik het bizar dat jij vermeld dat je niet boven 1000toeren mag komen, ik heb echt het gevoel dat onder dat toerental geen resultaat te behalen was.

Het is een heel traag proces en dat komt omdat glas, letterlijk, glashard is. Ook is net als bij autolakken, de ene ruit harder dan de andere ruit. Toeren verhogen om sneller / beter resultaat te krijgen kan misschien wel, maar je neemt een flink risico door oververhitting en wellicht dus ook door het versmelten van de leveling discs (en dus een kortere levensduur).

mk-us zei:
4 - wellicht een aanrader om de extra verkregen info bij de webshop ( of wellicht een papieren handleiding ) bijvoegen >>> niet elke klant is lid van het forum

( handschoenen en bril geen overbodige luxe gezien het feit dat het dus wel gruwelijk mis kan gaan en zodoende de veiligheid gewaarborgt blijft ! )

Handleiding: check, maar het zou ook op diamondite.com en op het flesje moeten staan?

Handschoenen en bril is wellicht nog een betere tip! :ja
 
Uit de tijd dat ik bijna dagelijks met windowtinting bezig was weet ik nog twee dingen
- glas kan ontzettend veel warmte verdragen (2 verffohnen samen gebonden en beide in de hoogste stand om de folie te vervormen, en dan kon je het glas echt niet meer aanraken....

- d'r zit veel verschil in de hardheid van het glas, bv het glas van een opel beschadig je al met een mesje, en van een volvo nog niet met een kraspen......

Dus ook bij glas zal weer gelden....testspot
 
Tim, bedankt voor de tips.
Ik ga ergens deze week nog eens wat spullen bestellen en dan ga ik het nogmaals proberen, dan met deze tips in het achterhoofd. Kijken hoe het dan lukt.
In ieder geval ben ik nog steeds blij dat ik het geprobeerd heb en dat Dennis me erbij geholpen heeft. Ik ben iemand die graag de dingen zelf uitprobeert en zeker niet snel voor hulp gaat roepen. Zo ben ik niet, loop liever zelf eens met men kop tegen de muur, uit dingen zelf te doen en aan te voelen leer je het meeste.
Daarom binnenkort,
Rodders vs Ruit: clash²
 
@Tim: wellicht in samenspraak met diamondtite.com of het aldaar op hun site en/of etiket 'moet' staan een optie ( geen idee hoe dit zakelijk aangepakt dient te worden )
@Jan aka the titan: ik houd de clash in de gaten !
 
Tim zei:
Voor de volgende keer: RTFM of overleg met de fabrikant of met mij. :)_[]
Ik denk,en vind dat CC hier zelf ook een bijdrage in kan leveren.
Van vele producten is het voor velen niet te weten hoe producten te verwerken.
Neem een A-quartz,C-Quartz ik kan me hierin herrinneren dat B.K. overspoelt werd met vragen omdat niemand wist hoe dat te verwerken.
 
Heftige klus en dito discussie.
Ik neem emoticons altijd wat letterlijk, dat helpt

Benieuwd naar de verdere ervaringen ...
:schaam moet zelf ook nog wat uitspraken nakomen

Hans
 
Dat is volgens mij de meerwaarde van een forum dat zowel positieve als negatieve ervaringen uitgewisseld kunnen worden. Hiierdoor ben je in staat om van elkaar te leren en elkaar te helpen tot zover mogelijk. Zeker wat betreft dit soort "nieuwe" polijst objecten. :-)^
 
bartr123 zei:
Ik denk,en vind dat CC hier zelf ook een bijdrage in kan leveren.
Van vele producten is het voor velen niet te weten hoe producten te verwerken.
Neem een A-quartz,C-Quartz ik kan me hierin herrinneren dat B.K. overspoelt werd met vragen omdat niemand wist hoe dat te verwerken.

Volgens mij was die conclusie al gevormd, voor wat betreft het polijsten van glas dan. Zie een paar reacties hierboven:

Tim zei:
We zullen proberen een how-to te maken en deze op het forum te zetten. Ik ben het met je eens dat het niet heel duidelijk is.

A.Quartz is en blijft bedoeld voor de professional of gewortelde hobbyist, dus dat vind ik nog een ander verhaal. C.Quartz is niet lastig: polijsten, ontvetten, aanbrengen in rechte banen, 45 minuten laten drogen, afnemen met een microsuede doek en 3 uur laten curen, klaar. Maar ook C.Quartz is alleen bedoeld voor professioneel gebruik.

Lexusfreak zei:
Glas kan ontzettend veel warmte verdragen (2 verffohnen samen gebonden en beide in de hoogste stand om de folie te vervormen, en dan kon je het glas echt niet meer aanraken....

Dat klopt, maar let op dat de verdraagzaamheid sterk afneemt wanneer je een oppervlak verhit en daarbij ook flink druk uitoefent op het opperlvak. De tolerantie is/wordt ook een stuk kleiner als er een breukje, putje of sterretje in het glas zit (al dan niet zichtbaar).

rodders zei:
Ik ga ergens deze week nog eens wat spullen bestellen en dan ga ik het nogmaals proberen, dan met deze tips in het achterhoofd. Kijken hoe het dan lukt.

Geduld is het devies, het duurt op glas (en zeker op hard glas) gewoon heel erg lang. De leveling disc zeer regelmatig (veel vaker dan met foam of wool) schoonmaken (borstelen) en dan zou het goed moeten komen. :ja
 
Misschien nog een tip voor "autopoetsbedrijven", met Dimondite kun je ook heel goed verkeert gegraveerde kentekens wegpolijsten!
(het duurt even, maar nieuwe ramen zijn duurder)
 
Vond dit artikeltje nog.............

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=153788
 
Dit is nu een voorbeeld van een topic waarvan ik blij ben dat het gepost werd.....het levert immers in de reacties een heleboel informatie op ivm glas polijsten. :-)^
 
Lexusfreak zei:
- d'r zit veel verschil in de hardheid van het glas, bv het glas van een opel beschadig je al met een mesje, en van een volvo nog niet met een kraspen......

De eerste lekkere dag wil ik de voorruit van mijn Volvo V70 gaan polijsten met de Class Leveling Discs en de Diamondite Resurfacing creme. Ik heb alles in huis. Ik begrijp nu dat er me een hele klus te wachten staat. Mijn aandachtspunten worden:

- Toerental max 1000
- Rustig aan doen
- Disc regelmatig reinigen
- Nabewerken met de Restorer

Waar ik nog wel tegenaan zal lopen is de backing plate van 2,8 inch. Deze is aanmerkelijk kleiner dan de disc waardoor de druk maar over een klein gedeelte van de disc optimaal zal zijn. Ik ben benieuwd.
 
Sorry, maar dan begrijp je mijn post verkeert, er staat ook bv....de nederlandse afkorting van bijvoorbeeld....ik weet echt niet de merken meer uit mijn hoofd, weet alleen dat we bij de ramen van opels zeer voorzichtig te werk moesten gaan.....
 
oh, idd een beetje snel gelezen. Dacht dat het op basis van ervaring was.