• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scratch Shield Duo Bucket System met deksel

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
373
88
45
Ik heb nu de Scratch Shield Duo Bucket System met deksel maar twijfel of ik deze ga gebruiken of de scratch Shield in me oude emmers doe aangezien de deksels niet lekvrij zijn en makkelijke los gaan,Twijfel of ik het risico kan nemen aangezien ik naar de wasbox moet rijden.

In me oude emmers krijg ik de Sratch Shield niet strak in de emmer en kunnen deze draaien in emmer,Weet niet of ze perse strak moeten zitten ?

Strak werkt makkelijker en verkleint de kans op werveling in het water
En dat laatste is waar het allemaal om gaat, weinig werveling zodat het vuil bezinkt tot onder het rooster

Kan de pootjes niet helemaal strak zetten omdat ze in een ring moeten vallen(lastig uit te leggen)Maar anders moet ik gewoon het risco nemen met de emmers die bij de set zitten en hopen dat de deksel er niet afgaat en geen water gaat lekken,Denk als je normaal rijdt er weinig kan gebeuren en de emmers zitten meestal maar halfvol omdat ik 10 liter aanmaak.Vind het wel stom dat er geen normale deksels zijn,Mijn andere emmers hebben gewoon normale deksels en deze lekker nooit.En Grid guard vind ik te duur,Kom bijna uit op 90 euro dan en dat heb ik er gewoon niet voor over.

Ik heb ooit eens 2 jerrycans van 20 liter aangeschaft.
Eentje daarvan gebruikt destijds voor de detaildag in Lelystad en vanuit Breda langs Bodegraven daar naartoe gereden.
Thuis goed warm/heet water ingedaan en daar aangekomen was het nog eigenlijk te warm om te wassen.
Misschien een idee voor je. Al hoewel de wasbox voor je waarschijnlijk niet zo ver is gaat het dus om de jerrycan. :-d

Ik doe hier hetzelfde vul 2 jerry cans met heet water en rijd ermee naar de wasbox. Mijn Gloria vul ik thuis ook al met water + SSF zodat die kant en klaar in de auto staat. Werkt prima op deze manier.

De emmers van de set zijn 20,5 liter en als ik er 10 liter water in doe dan komt het water ongeveer 10 cm boven de grid uit,Zou dit voldoende zijn of is het beter om bv 15 liter water te gebruiken?

Mijn auto is niet groot fiat panda,Weet niet of het invloed op de werking van Grid,Of je gebruikt maakt van 10 liter of 15 liter?

Ik zou de emmers gewoon zo vol mogelijk doen.............15 liter vind ik het absolute minimum voor een was-emmer en de spoel-emmer nokvol :ja
Als je het water kan meenemen ( in jerrycans....) van thuis uit dan is de meerkost verwaarloosbaar lijkt me .

Tijdens het wassen van mijn auto verlies ik sowiso al minstens 5 liter water door de washandschoen ( = zuipschuit :lol ) en halverwege doe ik dan enkele liters proper water in de was-emmer.

Probleem met de deksels is opgelost me vader is verpakkingsdeskunddige en die heeft 2 emmers met deksels meegebracht en deze deksels passen ook op de scratshield emmers dus probleem opgelost en en 2 extra emmers gratis

Heeft er iemand tips om te ver komen dat ik de 4 pootjes er elke keer weer op moet doen?Misschien lijmen of tyraps?

Ik dacht dat er foto"s waren van iemand die hem aangepast heeft maar kan ze nergens vinden,Dus als iemand misschien een link heeft.Bij voorbaat dank