• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

scratch x gebruiken

grienske

Detailing rookie
27 jan 2009
32
0
hey allemaal

ik heb een klein vraagje ik ben sinds kort egt fanatiek bezig met detailen
vandaar dat ik hier zit :-p

en nu wil ik eigenlijk zaterdag eens de auto goed onder handen gaan nemen

nu was mijn vraag krijg ik de swirls ook met de hand goed weggepoets met scratch x

en moet ik de scratch x voor of na het kleien gebruiken

alvast bedankt grienske

grienske zei:
hey allemaal

ik heb een klein vraagje ik ben sinds kort egt fanatiek bezig met detailen
vandaar dat ik hier zit :-p

en nu wil ik eigenlijk zaterdag eens de auto goed onder handen gaan nemen

nu was mijn vraag krijg ik de swirls ook met de hand goed weggepoets met scratch x

en moet ik de scratch x voor of na het kleien gebruiken

alvast bedankt grienske

Na het kleien...
Of je de swirls eruit krijgt ,hangt van de hardheid v/d lak, de diepte van de swirls en de soort pad die je gebruikt af...

Je kunt het met de hand gebruiken maar het verwerkt erg zwaar
En er zijn makkelijkere producten zoals de ssr serie van poorboys misschien een tip
Een product als scratch x gebruik je altijd na het kleien

Of je de swirls weg gaat krijgen weet ik niet. Iedere lak is anders, dus daar kom je achter door te proberen.

Je gebruikt Scratch X na het kleien.

Groet, Peter

heey thnx allemaal

en ik probeer het wel een met de hand lukt het niet dan gaan we toch maar over op het machinaal polijsten dan weet ik zeker dat ze weggaan :-p

thnx allemaal

grienske zei:
en ik probeer het wel een met de hand lukt het niet dan gaan we toch maar over op het machinaal polijsten dan weet ik zeker dat ze weggaan :-p

Dat zou ik persoonlijk toch liever met de SSR serie doen

Lees voor dat je machinaal gaat beginnen even van alles door op het forum als je er nog geen ervaring mee hebt
Anders kom je maar gewoon een keer hier langs want je woont ook in maastricht zie ik

Ja met ScratchX is het goed te doen. Ik heb afgelopen zaterdag de auto van mijn zus onderhanden genomen. Een zwarte opel Minerva bouwjaar 2008. Ze had em naar de garagedealer gebracht voor een poetsbeurt. Na de poetsbeurt blijkt dat er swirls zijn ontstaan door het poetsen(echte kneuzen}:)w . in de eerste instantie heeft ze een poetsbeurt laten doen om de kleine krasjes en oneffenheden weg te krijgen. Maar nee het werd erger tot gevolg dat er swilrs zijn ontstaan. Afgelopen vrijdag de Dap 500(pakket,wat ik vorig jaar december hebt besteld:-" ) bij Tim gehaald. De dag daarop aan de slag gegaan met o.a. ScratchX.
Het is mij goed bevallen en mijn zus wist niet wat ze zag.:party :-)^ Alle swirls verdwenen als sneeuw onder de zon:jippie

Handmatig ga je met de ScratchX weinig resultaat boeken op de Golf Kenny. Succes morgen in ieder geval en we horen wel hoe het verlopen is! :)