• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Screencleaner stelt zich voor...

Screencleaner

Banned
Disaster of Bling
4 mrt 2009
68
0
Hallo,
Mijn naam is Michael en ik woon in het "Zuiden des lands" zoals het zo mooi gezegd wordt. Nadat ik een tijdje hier op het forum rondgeneusd hebt, heb ik nu zelf een account aangemaakt.
Autopoetsen heeft bij mij met vlagen wèl en totaal niet geleefd. Je moet denken in de periodes dat het wel enigszins leefde dat ik poetste met producten als Sonax, Valma en Turtle Wax en in de periodes dat ik er niks aan deed gewoon enkele maanden de auto niet poetsen.
Omdat ik nu een andere auto heb en per toeval door mijn broer erop geattendeerd werd dat er nogal wat veranderd is op het gebied van schoonmaken van auto's ben ik sinds kort ook enthousiast geraakt.
Ik wil het eerst rustig (handmatig) aan doen met de normale stappen: wassen, kleien, polish, cleaner, was.
Later wil ik het machinaal gaan aanpakken.]d~^
Ik heb al veel waardevolle tips gezien op dit forum :cool: en zal waarschijnlijk regelmatig wat vragen stellen en wat opmerkingen plaatsen over dingen die ik zelf ervaren heb met diverse producten.
groeten,
Michael$$)
 
Hoi Michael,

Leuk om weer eens een nieuwe zuiderling te mogen begroeten. Welkom op het forum! ;)
 
Welkom Michael, benieuwd naar je ervaringen met diverse producten.
 
Bedankt voor jullie warme onthaal!

@Tim: het schijnt dat er in hondenspeeksel veel enzymen en reinigende bacteriën zitten :D
 
Screencleaner zei:
Bedankt voor jullie warme onthaal!

@Tim: het schijnt dat er in hondenspeeksel veel enzymen en reinigende bacteriën zitten :D

Precies kijk maar eens hoe de lichaamsdelen glimmen waar die honden met hun tong bijkomen. ]d~^

Welke spullen gebruik je momenteel?
 
DAF-44 zei:
Precies kijk maar eens hoe de lichaamsdelen glimmen waar die honden met hun tong bijkomen. ]d~^

Welke spullen gebruik je momenteel?

Als je het niet erg vind wil ik hierover toch niet te veel in detail treden :grinning:

Op dit moment gebruik ik de volgende spullen:

Wassen
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
Valma Wash and Shine (voor de ramen)
2 emmers

Ramen
Valma Glass Clean (wordt opgebruikt en niet vervangen)
Roze Dasty

Cleanen/Polish
Autoglym Super Resin Polish
Commandant Scratch Remover (5)
Autoglym Car Glass Polish

Velgen
Gele Dasty
Vikan Velgen borstel

Sealant/Wax
Autoglym Extra Gloss Protection
Collinite No. 476S
Poorboy's QD+
Turtle Wax (wordt opgebruikt, maar niet vervangen)

Motor
Autoglym Engine and Machine Cleaner
Autoglym Vinyl and Rubber Care

Banden
Poorboy's Bold n Bright

Interieur
Poorboy's Natural Look
Allesreiniger
Vikan Interieur borstel
Vikan Interieur borstel uitschuifbaar

Trims/Bumpers
Holts Plastiques Exterieurs (waardeloos, wordt zo snel mogelijk vervangen)

Doeken/Pads
Cobra Supreme Guzzler Satin Edge Drying Towel
Cobra Super Plush Deluxe Gold
Action doeken
Standaard gele applicator pads
Microfiber applicator
Hand Polishing Applicator (wit)

O, ja. Ik vergeet bijna de Bilthamber klei (soft).
 
Dat ziet er al heel goed uit.
De Autoglym producten zijn op dit forum nog niet zo sterk vertegenwoordigt maar mijns inziens zeer de moeite waard en niet te duur. Met name op het Detailingworld forum zijn veel tevreden gebruikers te vinden.
 
tangerine mean machine zei:
Hey welkom hier.
Het is wel een lange lijst maar Turtle wax en dasty kunnen dus echt niet!

Dasty roze is uitstekend voor de ramen en de gele Dasty een uitstekende ontvetter die je niet op de lak moet gebruiken (zou wel eens mat uit kunnen slaan). Verder niet al teveel mis mee wat mij betreft.
 
tangerine mean machine zei:
Hey welkom hier.
Het is wel een lange lijst maar Turtle wax en dasty kunnen dus echt niet!

Ik ben begonnen met de Super Resin Polish en de Bodywork Shampoo Conditioner van Autoglym en was meteen onder de indruk van deze producten.:party:

Daarna heb ik nog meer producten gekocht en ik ben tot nu toe nog niet teleurgesteld door deze Autoglym. De prijs bevalt mij ook erg goed.:ja

Danny kun jij uitleggen waarom Dasty en Turtle wax niet kunnen?
 
DAF-44 zei:
Dat ziet er al heel goed uit.
De Autoglym producten zijn op dit forum nog niet zo sterk vertegenwoordigt maar mijns inziens zeer de moeite waard en niet te duur. Met name op het Detailingworld forum zijn veel tevreden gebruikers te vinden.

Op het forum dat jij noemt is men inderdaad zeer te spreken over de Autoglym producten. Met name de combinatie Autoglym Super Resin Polish, Extra Gloss Protection en Collinite 476 is populair.

Op dit moment heb ik Super Resin Polish en Collinite op mijn auto en ben benieuwd hoe lang dit mooi blijft.

Vindt het wel interessant of er een leuke was is waamee ik de Collinite zou kunnen toppen. Iemand enig idee?
 
Screencleaner zei:
Vindt het wel interessant of er een leuke was is waamee ik de Collinite zou kunnen toppen. Iemand enig idee?

Het ligt er een beetje aan wat je er mee wil.
Qua bescherming is het al top. Bovendien vind ikzelf dat de Collinite wax al een hele vette natte glans geeft. Ik heb dezelfde vraag ook al eens op het forum gesteld maar er ook niet echt een uitsluitsel over gekregen. Een vergelijking door HansA8 van Collinite 476 met Poorboy's Natty's (beiden vergelijkbaar qua prijs en behoorlijk populair) gaf geen noemenswaardig verschil. Een goede voorbereiding zal waarschijnlijk het meeste resultaat geven.