• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant aanbrengen

Ok de EX-P kan er in, niet perse nodig maar misschien werkt het makkelijker.

Poorboys DMMT, DMT ed
Cobra doeken muv all Purpose doeken

Action doeken hebben de meeste hier voor de vuilere werkjes (velgen ed)

Ik ga kijken voor de poorboy doeken.
Die action doeken zien er ook niet echt degelijk uit, inderdaad mooi
om de velgen te doen.

Cobra All Purpose doeken zijn beter van kwaliteit maar ik vind ze hetzelfde als de Action doeken.

Beter meteen een setje goede doeken kopen, dan eerst met mindere proberen en ze daarna alsnog kopen:-b
Voor iedere afzonderlijke stap 1 aparte doek nemen en om jezelf niet te vergissen heb ik voor iedere stap ook andere kleuren genomen

Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
Mothers Wax - Polishing Cloth - 40,6x40,6cm

Ik heb dit er nu bijgezet, zit ook nog 1 doek bij de Clay.

Ik ga nu werken :lol

Bij de Mothers kit zit ook 400 ml claylube, hier heb je genoeg aan voor 2 auto's. Spray & Wipe kan je ook nog voor andere dingen gebruiken. Ik zou eerst de claylube van Mothers gebruiken, die ruikt ook nog heel lekker naar kaneel.

Ik denk dat ik mijn lijstje zo compleet heb?
Heb er toch nog de Shining Monkey Wax bij gezet.
Heb hier zelf nog wel wat andere waxpolish Violet van Proline maar denk dat dat niet in dit rijtje past
Ik hoor graag of dit compleet is en kan gaan bestellen.
Ik heb dit op deze manier nog nooit gedaan, dus wel spannend en heb er zin in.
Trek er een weekend voor uit als de temperatuur omhoog gaat.
2bcodz.webp

De Rain Clear zal veel beter hechten na een Glass Scrub behandeling, dus dat is echt aan te raden.

Ik heb net de spullen besteld bij CC.
Omdat de lak er nog wel goed uit ziet, auto is nog geen 2 jaar, ga ik dit jaar nog niet kleien,
dat komt een andere keer dan wel.
Als het klaar is komen er wel wat foto's.
Allemaal bedankt voor de Tips & Trucs.

Ik heb mijn auto nog geen jaar geleden gekleid en ik merk nu dat na het wassen de doek de ik gebruik voor de QD+ niet zo lekker meer over de lak glijd. Alsof hij blijft haken aan vuil op de lak.
Dus ik denk dat het zeker wel nuttig is om hem nu "al" te kleien.

Bika zei:
Ik heb net de spullen besteld bij CC.
Omdat de lak er nog wel goed uit ziet, auto is nog geen 2 jaar, ga ik dit jaar nog niet kleien,
dat komt een andere keer dan wel.

Dat kan je beter wel doen..........na 2 jaar kan ie al behoorlijk vuil zijn zonder dat je dat nu gelijk ziet.
Zonde van al je werk straks, ga je al die vervuiling opsluiten, echt een verkeerde zuinigheid

Ik heb mijn auto nu bijna 13 maanden en heb 'm al twee keer gekleid.
Zeker bij de kleibeurt van na de winter kwam er nogal wat zooi af (veel spettertjes op de lak).

mmm. +1 ik heb m'n auto in anderhalf jaar al 3x gekleid, als ik tussendoor een deel aanpak wordt hij uit voorzorg zeker gekleid beter safe than sorry :ja

Ik klei mijn auto 2 keer per jaar en vooral na de winterperiode haal je er een hoop vuiligheid vanaf.
Advies: kleien die auto.

Ik heb mijn auto vorig jaar in september (afgelopen zaterdag overigens weer opnieuw) gekleid. Ondanks dat ik de auto eind juli gekocht had, kwam er genoeg vanaf en voelde je duidelijk het verschil tussen de delen die wel en nog niet gekleid waren.

Kleien is een rot en tijdsintensief werkje, maar het geeft wel goede resultaten.

Ik denk dat je ook het verschil hoorde!

Maar een auto kleien gaat gewoon snel, zelfs als het niet vaak gedaan wordt. Maximum anderhalf uur voor een gehele auto.

Ik klei mijn wagen meer dan 2x per jaar, heb dan ook een witte wagen en daar zie je alle vuilpuntjes 10x zo snel en goed op :ja
Na de winter met een hardere klei, rest van het jaar gewoon met een heel zachte.

Lijkt me het beste wat je kan doen, je lak zal er zeer tevreden mee zijn.
Na 2j zonder kleien, ga je beslist een hele hoop troep weghalen.