• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant Aftoppen met een wax?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
6.013
193
27
Zwolle
Hallo allemaal!

Sinds enkele weken heb ik een fles Poorboys World EX-P Sealant in huis.
Heeft het nog nut als ik deze aftop met een wax zoals Collinite 845 / Fusso Coat?
Of is dit complete onzin?
En krijg je hier een kortere of langere standtijd van je wax van?

Groeten,
Jora

Als het goed is zal de wax glans toevoegen. Ik durf niet te zeggen dat deze wijze de standtijd van de wax zal doen toenemen.
Collinite 845 is wel agressief van samenstelling. Hierdoor zul je de Sealant laag beschadigen.

Ik weet niet beter dat sealants veelal worden afgetopt met waxen. Een sealant heeft gemiddeld een langere standtijd, maar minder glans. Door hem af te toppen met een wax creëer je nét wat meer glans en de combi Sealant + Wax zorgt volgens mij voor een goede combinatie qua standtijd en glans?

Dat de 845 agressief is qua samenstelling, wist ik ook niet. Hoe bedoel je dit, @Aficior ?

Greetz

Nu ga ik er als newbie ook iets over zeggen. ;)
In mijn zoektocht op het wereldwijde web dacht ik geleerd te hebben dat een sealant een meer glasachtige glans op de lak legt. Dit in tegenstelling tot een echte wax, die een meer warme/diepe glans geeft.

Dus als je meer warmte en diepte wilt zou je er een wax over kunnen zetten, maar welke daar het beste voor is... dat weten heel veel anderen hier vast en zeker!
Andersom (sealant over wax) kan volgens mij niet.

Ik weet hier ook niet heel veel van, maar ik houd het bij 1 product/genre.
Op mijn eigen auto smeer ik enkel een wax.
Op die van iemand die niet van auto wassen houdt, breng ik een sealant/sealants aan.
Een wax is volgens mij minder vuil afstotend dan een sealant, dus dit neem je deels weg als je er een wax overheen smeert.
Je klant kan zo de auto redelijk "schoon" houden door hem een keer af te spuiten.
Zelf zul je het niet erg vinden om hem even goed te wassen en af en toe wat nieuws erop te smeren.

Auqafobia of sonax brilliant shine detailler doe ik dan wel af en toe over mijn wax heen

Dat de 845 agressief is qua samenstelling, wist ik ook niet. Hoe bedoel je dit, @Aficior ?
Beste @Quantoxx.
De Collinite 845 bevat petroleum. Dat is de sterke geur die je ruikt. Dit bestanddeel zal tijdens het opbrengen de onderliggende laag beschadigen.
In hoeverre dit de onderliggende laag zal schaden weet ik niet precies, maar juist daarom zou ik adviseren de Sealant flink wat droogtijd te gunnen (paar uur), alvorens de Collinite 845 op te brengen.
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

@Aficior - Dus wanneer je 2 lagen 845 aanbrengt, dan is hij wel tegen zichzelf bestand? :P

Stomme vraag misschien. Haha! Krijg het idee van een Cleaner-wax over een Cleaner-wax aanbrengen.

Greetz

Goedemorgen @Quantoxx.
Stomme vragen bestaan gelukkig niet.
De oplosmiddelen in de Collinite 845 zullen altijd lichte schade toebrengen aan de onderliggende laag. Door laag 1 tijd te gunnen uit te harden beperk je de schade bij het opbrengen van een tweede laag.
Maar natuurlijk zijn twee lagen beter dan eentje, want bij het opbrengen van een tweede laag verwijder je zeker niet de gehele eerste laag.

• Leuk
Reacties: Jansen
Bedankt!

Dus eerst de volgende keer sealant, en daarna bijvoorbeeld fusso Light?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Zelf zet ik er voor de winterperiode ook altijd eerst EXP op, een nachtje laten staan, de volgende dag even afspoelen voor het geval er stof/zand is opgekomen, en dan de 845 aanbrengen. Mijn ervaring is dat je zelfs na 5-6 maanden nog volop beschermende werking hebt.

Die petroleumlucht bij 845 is mij nog nooit opgevallen, volgende keer eens op letten.

Ik rook vandaag inderdaad ook een petroleum lucht bij de 845 wax.
Vooral als je de fles opent na gebruik en niet schud.