• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant UV vraagje

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
43
Ik breng na elke wasbeurt DGPS op de koplampen aan (behalve op de 80, die zijn nog van old school glas) dit om verkleuring en verweering van het plastic te voorkomen. Onze auto's slapen altijd binnen, dus de verweering en verkleuring zal wel niet zo snel gaan als een auto die 24 uur per dag buitenstaat. Op de A2 die wij kochten toen hij nog geen jaar oud was, heb ik ook vanaf het begin de lampen altijd voorzien van sealant. En zagen na 7 jaar en bijna 300.000 km er nog als nieuw uit.

Nu mijn vraag: zit er in sealant UV filters? Anders heb ik altijd voor niets sealants lopen smeren op carbonaat plastic.

Dit staat bij de productomschrijving: "Deze sealant weert vervuiling, UV straling, industriele neerslag, zout, mineralen, overspray en beschermt maandenlang! Bovendien geeft het een zeer mooie afwerking."
Normaal heeft elke sealant UV-bescherming. Wax normaal ook denk ik?

Ik zou wel geen DGPS aanbrengen elke wasbeurt, waarom neem je geen sealant die wat voordeliger is?