• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Altea ontdaan van pekel en stront..

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Eindelijk...!!

Vanmorgen was het mooi en rustig weer. Dus even voor werktijd de auto onder handen genomen. Het was de eerste keer dat ik mijn "nieuwe" auto heb gewassen sinds oktober. Schandalig..

De auto is gefoamed met SSF en een scheutje PBW slick & wax. Dit zorgt voor een zeer goed reinigende en dikke laag scheerschuim.

6890285383_02de6d541e_z.webp

6890286667_a9b1449156_z.webp

Na werktijd wordt de binnenkant onder handen genomen met een doekje APC, DJ glass cleaner en de stofzuigert. Zal trachten dalijk wat na foto`s te verzorgen.

De stappen welke nog uitgevoerd moeten worden zijn het ontroesten en coaten van de remklauwen en naven, gehele polijstsessie met mijn "nieuwe" PRO900 en bekleding reinigen middels een extractor. Heb er nog de hele zomer voor.. Heb er nu al zin in!

To be continued..

Robert

IbizaSigno zei:
We wachten af, is in ieder geval genoeg auto om te detailen!

Hiervoor hadden wij ook een Ibiza (6L), maar de Altea is toch iets meer blik met hoekjes en gaatjes.. Kolere!

Ik ga vanavond de binnenzijde doen en wellicht dat ik nog even de DAP erover haal met een DJ AIO. Het is niet perfect, maar nu zit er niks aan bescherming op.

Blijft echt een mooie wagen, zeker als je bedenkt dat het ontwerp alweer van 2004 is.

Ondanks een vermogen aan DSLR apparatuur is het wederom niet gelukt om mooie en complete foto`s te maken.. Heb wel een aantal iPhone plaatjes vanuit een parkeergarage. En een enkele beading vastgelegd.

het verschil na het aanbrengen van de Collinite 915 is werelds! Oke, het is een pain in the ass om uit te buffen omdat ik te dik had gesmeerd, maar de glans/wetlook is geweldig. Zeker op zwart.

6908514251_b729995383_z.webp

6908511289_2f54d2dc23_z.webp

6908414581_745a4e67af_z.webp

Tot zover..

RogierV12 zei:
Ik zit hier gewoon op een detailersforum met mensen die hun auto 5 maanden niet wassen........
I'm shocked!
36c60a8b.webp

...meer dan schandalig..!! Maar het wordt komende zomer weer goed gemaakt. Heb onlangs een PRO900 overgenomen van een mede forumlid, dus kan lekker prutsen.

:-)