• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza - horror ...

Oystein

Detailing addict
27 jun 2011
73
70
57
28-05-2012:

Nog geen 2 maanden na mijn 1e detail vorig jaar van de Lupo van mijn vrouw werd deze helaas total loss gereden.
We hebben hiervoor een waardig opvolger gevonden in deze Seat Ibiza.

Helaas had de auto bij de vorige eigenaar redelijk wat te lijden gehad gezien de lak en de vele kleine beschadigingen.
Nu de winter ruim voorbij is eens tijd gehad om de lak een flink onderhanden te nemen.

100% correctie is onhaalbaar maar alle winst die ik weet te behalen is mooi meegenomen, moets allemaal wel binnen een dag gebeuren.

Kijk en huiver:

GroteFoto-FKJP4STJ.jpg


GroteFoto-SCREPWEC.jpg


GroteFoto-PGWJQJFH.jpg


GroteFoto-A6LEEJ8F.jpg


GroteFoto-NXPST84W.jpg


GroteFoto-RSRYXJPT.jpg


GroteFoto-QRBJFGXM.jpg


GroteFoto-URZWDICS.jpg


GroteFoto-UNAVVSNI.jpg


Eerst de auto gefoamed, gewassen en afgespoeld:

GroteFoto-DQLV8IBM.jpg


Toen aan het kleien geslagen ... leek wel schuurpapier zo stroef ... nog maar 40 x 40 cm op het dak gedaan en mijn schonen klei zag er meteen al zo uit ... huh ???

GroteFoto-K4O7WSDZ.jpg


Heet deze auto vroeger altijd onder bomen gestaan ??

Na een uitgebreide klei beurt eindelijk kunnen polijsten.

M105 op gele pad en M205 op witte pad

Hier een 50/50:

GroteFoto-SGHBVHCB.jpg


Tevens de motorruimte aangepakt en na behandeld met 303 Aerospace Protectant .... wat een superspul ... inspuiten, inborstelen motorlap dicht en klaar.

GroteFoto-PX66BOAC.jpg


Verder heb ik alleen nog de eindshots:

Na behandeld met CG Wet Mirror Finish glaze, M-Seal en het dak en motorkap nog een laagje Collinite 476s.

GroteFoto-OEGUOUX8.jpg


GroteFoto-SRI7QOMM.jpg


GroteFoto-M6FXUQ37.jpg


GroteFoto-WY7OJBIH.jpg


GroteFoto-D7TOSYJZ.jpg


GroteFoto-ABZHDZVL.jpg


GroteFoto-JI8QW8YS.jpg


GroteFoto-Q3Q3C6Z4.jpg


GroteFoto-ZR7ZR7MS.jpg
 
Wauw, die klei! Man niet normaal zeg.....

En wat een verschil in de lak tussen voor en na. Heerlijk om zo'n resultaat te behalen of niet? :)
 
Het geeft inderdaad veel voldoening als je aan het eind van de dag de auto zo blinkend in de zon ziet staan.

Alles doet wel zeer na een dag van 08:00 tot 19:00 continue bezig te zijn geweest maar het resultaat maakt alles goed. :)^
 
Schitterend resultaat, mooi om te zien hoe de metal flakes er weer uitspringen :)^
 
Prachtig resultaat behaald. Best een harde lak op deze Ibiza's denk ik. Op de onze in elk geval wel. Maar wat een vuile bende zeg, wel eer van je werk.
 
Thanks. Ik heb ze met het DAP-pen van de lak gewoon meegenomen. Wel iets minder intensief en minder druk dan op de lak maar met M105 en M205 kom je blijkbaar een heel eind ... ook op plastic. Dus ook niks afgeplakt .. gewoon doorgaan ..
 
Goed werk man! Waar is dat eigenlijk? Ik verbaas me namelijk die reclame van een C30 achter te zien. Het lijkt een orginele volvo garage? Maar die wagen is al weer een tijdje uit productie
 
De detail is al weer uit 2012 ... mijn projectbeschrijving begint ook met een datum van toen dit geschreven is ... ik heb het toen al eens op autodetailing.nl gepost.
Maar omdat ik mij recent ook hier heb voorgesteld tevens mijn eerdere projecten hier ook gepost ... copy / paste werkt dan heel snel :-"

Ik detail op mijn werk in Barendrecht omdat ik hier de ruimte en infrastructuur heb.
Zo heb ik ook een dossierkast ingepikt welke nu vol staat met mijn detailspullen :)
En vlak naast ons zit de Volvo dealer dus vandaar dat je daar nog wat van op de achtergrond ziet ( en gereflecteerd in het gepolijste achterlicht ;) )
 
Svenn21;n397725 zei:
Mooi opgeknapt, maar die klei heeft het zwaar! Hoe bevalt je de 476s?

Bevalt goed, heeft het lang uitgehouden op de auto.
Het enige nadeel is dat als je het er iets dikker opsmeert en het op laat drogen het bijna niet meer uit te wrijven is ... wordt dan echt boenen