• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Seat Ibiza

IJszenga

Detailing rookie
20 mrt 2016
23
15
57
Emmeloord
Voor een collega neem ik de auto van zijn vrouw onder handen, mag er het hele pinksterweekend over doen en dat is maar goed ook. Wat ontzettend vies en mega swirls en krassen. Vanmiddag begonnen met de binnenkant netjes te maken. Alles goed gezogen en daarna met APC gesopt en weer schoon gemaakt. Vervolgens met auto glym vinyl & rubber care alle kunststof delen behandeld.
Vanavond nog wassen met Born to be Mild van DJ en klaarmaken dat ik morgenvroeg gelijk kan beginnen met polijsten met de DAP900. Maandag de motor ruimte als afsluiting en dan is het weekend weer mooi besteed :-)
Zal nu de eerste foto's posten, na elk stap verder updaten, ik ben heel benieuwd! Is mijn tweede full detail en blijft spannend hoe het gaat worden.

to be continued..
IMG_1451.webp

IMG_1452.webp

IMG_1453.webp

IMG_1454.webp

IMG_1455.webp

IMG_1456.webp

IMG_1457.webp

IMG_1458.webp

IMG_1459.webp

IMG_1461.webp

IMG_1463.webp

IMG_1472.webp

IMG_1464.webp
Voor, lijkt wel een zo van de boerderij te komen...

IMG_1476.webp

En na

IMG_1471.webp

Voor

IMG_1478.webp

Na

IMG_1467.webp

Voor

IMG_1483.webp

En na :-)

IMG_1465.webp

Voor

IMG_1480.webp

En na

• Leuk
Reacties: Niki
Goed begonnen is half gewonnen. De binnenkant ziet er al strak uit. Ben benieuwd naar de volgende stappen en producten dat je gaat gebruiken. Alvast Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Dat wordt lekker rijden als die weer helemaal aan kant is! Veel succes!

Dit zijn de gaafste projecten, maandag herken je die Ibiza niet meer terug.

Ok, hij staat klaar voor morgen, ik kan gelijk beginnen. Hopen dat het morgen droog blijft, in elk geval vroeg beginnen.
Vanavond gewassen en gekleid met klei van Sonax.
Hieronder de velgen, eerst gewassen en daarna in de Monello non-ferro. Banden in de poorboys Bold N Bright.

IMG_1457.webp

before...

IMG_1485.webp

During, in de non-ferro

IMG_1486.webp

after, happy me :)

Cone op accuschroefboormachine. Laatst liet Nicknameless met een foto mooi zien hoe hij dat deed in combinatie met afplakken.

Mooie vorderingen al.

Hoe is dat gekomen, de lakschade?
Ter lering alvast voor mij, moet hem nog doen namelijk
Ik had netjes APC 1:10 gemengd en klein stukje motorruimte ingesprayt. Nam met oude doek af en weg lak.Schijnt slechte hechting te zijn want een andere Seatrijder had ook dit probleem...dus wees voorzichtig.

Daar ben ik ook bang voor ja, heb je nog goede tips hoe de krassen achter de handgreep weg te krijgen?
Daar kom ik nooit bij met de DAP, wat voor backing plate je er ook op zou zetten.

De grepen zijn binnen een minuut gedemonteerd (greep open blijven trekken en torx in sponning enkel los draaien tot blokje/slot achter de greep uit het portier te trekken is, kabeltje aftekenen op de greep waarna je deze los wipt, greep naar achter trekken en hij is eruit, staan filmpjes zat van op youtube)

van past een dikke 75mm pad er perfect in!

• Leuk
Reacties: IJszenga
De baggerzooi van binnen heb je al netjes aan kant, maar wat betreft het exterieur zul je je ook niet vervelen de komende dagen. ;) Succes!