Onlangs werd ik benaderd om het exterieur van deze Seat Leon te behandelen.
Hij had de nodige defecten, en de eigenaar wilde hem graag weer netjes hebben.
Wat hebben we gedaan:
Pre-wash: Bilthamber Foam
Wash: Wolfgang Autobathe
Wielen: Wheelbrightener 1:4 en beide EZ-Detailbrushes
Banden: Super Degreaser 1:4
Motorcompartiment: Autoglym Engine & Machine Cleaner en Vinyl & Rubber Care
Kleien Dodo SN klei en Born Slippy
Grote steenlagpitten opvullen en terugschuren
Polijstwerk: 3m Fast Cut Plus, Monello Inizio Forza, Mezzo en Finale
Pads, Meg's Lightcut Wool, Oranje, witte en zwarte Kompressorpads, diverse 4" Spot pads.
Accuboormachine met zwarte LC polishing ball en Monello Mezzo voor de defecten onder de handgrepen.
Machines: Rotary en Dap500
Lak afnemen met IPA 1:1
Sealant: Wolfgang DGPS
Banden: Meg's Tirespray
Wielkasten: Action spuitbus
Uitlaat sierstukken: Mothers Mag & Alu polish
Ramen: Meg's Glass Cleaner
Trims: Poorboy's Trim Restorer
De Lakdiktemeter liet rondom de wagen waardes zien tussen de 120 en 140 Micron, op een deel na, deze was recent gespoten.
Het dak was wat dunner (zoals ik wel vaker gezien heb, deze zat rond de 100 en 115 Micron (8 plaatsen gemeten)
De voorafjes met de defecten:
Door iemand anders opvuld plekje:
De handgreep van de bestuurdersdeur:
Het achterscherm:
Grotere defecten:
Te grote defecten:
Plekjes geschuurd:
Resultaat na wat testspots:
Tussen resultaat zonder finish:
En de afters:
Iets minder zichtbaar geworden:
Ook onder de kap weer netjes:
Dit was m weer voor deze keer, tot de volgende!
Hij had de nodige defecten, en de eigenaar wilde hem graag weer netjes hebben.
Wat hebben we gedaan:
Pre-wash: Bilthamber Foam
Wash: Wolfgang Autobathe
Wielen: Wheelbrightener 1:4 en beide EZ-Detailbrushes
Banden: Super Degreaser 1:4
Motorcompartiment: Autoglym Engine & Machine Cleaner en Vinyl & Rubber Care
Kleien Dodo SN klei en Born Slippy
Grote steenlagpitten opvullen en terugschuren
Polijstwerk: 3m Fast Cut Plus, Monello Inizio Forza, Mezzo en Finale
Pads, Meg's Lightcut Wool, Oranje, witte en zwarte Kompressorpads, diverse 4" Spot pads.
Accuboormachine met zwarte LC polishing ball en Monello Mezzo voor de defecten onder de handgrepen.
Machines: Rotary en Dap500
Lak afnemen met IPA 1:1
Sealant: Wolfgang DGPS
Banden: Meg's Tirespray
Wielkasten: Action spuitbus
Uitlaat sierstukken: Mothers Mag & Alu polish
Ramen: Meg's Glass Cleaner
Trims: Poorboy's Trim Restorer
De Lakdiktemeter liet rondom de wagen waardes zien tussen de 120 en 140 Micron, op een deel na, deze was recent gespoten.
Het dak was wat dunner (zoals ik wel vaker gezien heb, deze zat rond de 100 en 115 Micron (8 plaatsen gemeten)
De voorafjes met de defecten:
Door iemand anders opvuld plekje:
De handgreep van de bestuurdersdeur:
Het achterscherm:
Grotere defecten:
Te grote defecten:
Plekjes geschuurd:
Resultaat na wat testspots:
Tussen resultaat zonder finish:
En de afters:
Iets minder zichtbaar geworden:
Ook onder de kap weer netjes:
Dit was m weer voor deze keer, tot de volgende!