• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon TDI '00

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Afgelopen dagen stond deze Leon op het programma.

Voor zijn leeftijd stond deze er nog erg netjes bij, maar er was toch nog genoeg winst te behalen mbt. de lakcorrectie.
Hij had een paar hele flinke steenslagplekken, en wat rare diepe krasjes, deze werden gevuld en teruggeschuurd.

Wat hebben we gedaan, en wat is daarvoor gebruikt:

*Foamen: BiltHamber Foam/SSF

*Velgen: Meguiars Wheel Brightener, IronX, diverse borstels en kwasten

*Wassen lakwerk: Poorboys Super Slick & Suds

*Kleien: Witte Meguiars klei + Dodo Juice Born Slippy

*Trims nalopen met een powersponsje en Ipa 1:1 ivm oude waxresten

*Lokale defecten en steenslag bijwerken: Lakstift, 3M schuurblokje, Abralon P3000, Excentrische schuurmachine op lucht.

*Polijstwerk: Monello Inizio Forza, Mezzo en Finale op Oranje, wit, en lichtgroene pad. Rotary en Dap

*Lak afnemen Ipa 1:1

*Wax Dodo Juice Supernatural icm Fingermitt

*Bandendressing: CarPro Perl onverdund

*Trims: Carpro Perl en Poorboys Trim Restorer

*Ingebakken Kalkresten op glaswerk: Dap icm Mezzo en oranje Pad. Daarna Ipa en Meguiars Glass Cleaner

De fotoronde:

IMG_4441.webp

De defecten vooraf:

IMG_4434.webp

IMG_4435.webp

IMG_4436.webp

IMG_4437.webp

IMG_4438.webp

IMG_4439.webp

IMG_4443.webp

Het dak na wat testspots:

IMG_4445.webp

De rare krassen onder de tankklep geschuurd en gepolijst:

IMG_4446.webp

Diepe kras met putten na schuur en polijstwerk:

IMG_4449.webp

Diverse gevulde steenslagplekken bijgewerkt:

IMG_4450.webp

IMG_4451.webp

IMG_4452.webp

De lak na polijstwerk:

IMG_4455.webp

IMG_4473.webp

IMG_4475.webp

IMG_4481.webp

Ook onder de handgrepen werd gepolijst dmv. accuboormachine en een uniball van 75mm icm Monello Mezzo:

IMG_4484.webp

Vastgezette kalkresten kwamen niet zonder polijsten van de ramen af:
Vooraf:
IMG_4457.webp

En na:

IMG_4458.webp

De afters:

IMG_4486.webp

IMG_4491.webp

IMG_4493.webp

IMG_4500.webp

IMG_4501.webp

IMG_4502.webp

Dit was hem weer, was een flinke klus, maar zeker de moeite waard, resultaat is zeker voor een zilvergrijze 100% meegevallen!

Mooi resultaat en het was echt wel een flinke klus zo te zien en te lezen. :ja

Ps die trims zijn echt wel mooi zwart zeg! :-)^

Fantastisch resultaat Eelco! Superstrak. Nog foto's van het opvullen/wetsanden/polijsten van de steenslag plekjes? Zou dat ook graag willen leren. Bekende locatie :-b

Heb geen foto's gemaakt van het vullen, had al geschuurd voor ik de camera had aangeraakt:-b .

Steenslag fixen kunnen we wel een keertje oefenen, heb je die kap nog?

SN ging een stuk beter nu trouwens, Fingermitt is idd wel een hele klap beter dan met een ronde pad, rustig de tijd nemen, en dun opzetten, 10 minuutjes curen en hij laat zich prima afnemen.

Perl doet het idd erg goed, had vooraf wel alle trims gereinigd met IPA 1:1 en een powersponsje, dat doet ook een hoop.
Nadeel vind ik wel het aanbrengen, doordat je hem 1:3 verdund met water word het goedje echt erg dun, foam on a stick werkt echt niet hiermee.
Uiteindelijk de kleine krappe hoekjes met een MF padje van de Acftion gedaan.

Jammer! :( Heb nog wel een kofferklep liggen, kap heb ik niet meer. Werkt makkelijk he, die fingermitts?! Met de blote hand gaat het nog beter vind ik, smelt hij ook een beetje door je lichaamswarmte.

Zo..!! Die is er flink op vooruit gegaan. Ondanks dat de auto al netjes was, heb je veel, heel veel resultaat behaald! Vind de velgen ook zeer netjes staan onder dit model...

Had ook graag de voor-na foto`s willen zien van de steenslag. Heb een blauwe auto met witte stippen. Wordt er gek van. Wellicht de volgende keer?

Groeten,

Robert

Steenslag moet ik ook nog een keer doen, erger me dood aan 3 puntjes in mijn motorkap...

Maar de Leon is weer 100% opgeknapt

Fraai zeg.
Dat opvullen/afwerken van krasjes/steenslag heb je erg netjes gedaan!
Als je daarvan een workshop geeft....let me know!