• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Toledo 2.3 V5 2001 zilvergrijs

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
44
Giessen
Na mijn 1e detailervaring: https://forum.Carclean.com , was de auto van mijn broertje aan de beurt. Ik vind het persoonlijk een schitterende en heerlijk rijdende auto echter het onderhoud en de staat was een doorn in mijn oog dus de afspraak gemaakt om 2 dagen van auto te ruilen en dat ik zijn auto een grote kuis beurt zou geven.

Afgelopen donderdag en vrijdag was het zover. En zijn de volgende producten gebruikt:

Exterieur:
Poorboys S&S shampoo en washmitt
Gekleid met Bilt-hamber klei en Dodo Born Slippy
SSR1 met een witte pad op de DAP
PB EX-P met het handje
PB natty's met het handje
Trims met PB Trimrestorer
Banden met Autoglim Tyredressing
Velgen even snel schoongemaakt met Wheelcleaner van Megs (omdat deze binnenkort vervangen worden verder geen aandacht aan besteed)
Ramen met Glassscrub van Provision en afgewerkt met Rain-X

Interieur:
Stofzuigen vooral :lol
Ramen met APC 1:4 van Megs, ramen waren voorzien van een plastic coating leek het wel maar bleek nicotine te zijn. Daarna nog nagedaan met Glass Cleaner van Megs.
Alle andere bekleding ook het leer met 1:10 APC van Megs.
Afgewerkt met Natural Shine van Megs en het leer met Rich Leather Cleaner en Conditioner van Megs.
Mattenset opgeschrobt met een Sorbo borstel en 1:4 APC van Megs.

Engine Bay:

Ontvet met W5 ontvetter (fuck Dasty :lol ) van de Lidl en APC van Megs. Afgemaakt met Trimrestorer van PB en QD+ van PB.

Mooi resultaat.. wel erg jammer dat er zoveel gerookt wordt in de auto!.. Lekkere motor wel he.. ;)

Dat heb je heel mooi gedaan Wesje!

Zonde trouwens dat het laagje dat over het kunststof zit bij o.a. VW en Seat zo snel begint af te brokkelen zoals ook te zien is op de 7e foto van onder. Tzou verboden moeten worden! :no

Prachtige klus Wes.:-)^

Het is te hopen dat hij hem nu ook een beetje met eer behoud.
anders is het :|~* :|~*

8-o KLEIN verschilletje tussen before en after... OMG!!! 8-())

Complimenten en genieten van zo'n 'job well done'! :-)^

Scheelt ook dat ze een paar weken terug met 4 rokers op wintersport zijn geweest. Maar erg was het inderdaad wel maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zulke auto's leuker vind om te doen dan vrij schone auto's want je hebt wel eer van je werk ,^^

Xizer zei:
Dat heb je heel mooi gedaan Wesje!

Zonde trouwens dat het laagje dat over het kunststof zit bij o.a. VW en Seat zo snel begint af te brokkelen zoals ook te zien is op de 7e foto van onder. Tzou verboden moeten worden! :no

Het is inderdaad eeuwig zonde maar of je nou een golf, passat, toledo, leon of wat dan ook pakt het ziet er allemaal zo lelijk uit.....