• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SEMA 2018 Nieuwe producten verzameltopic! Laatste update: 01-11 10:00

Eerlijk gezegd droog ik dus nooit mijn banden als ik Tire aanbreng en heb daar nog geen nadelige effecten van ondervonden. Ze zijn meestal wel deels droog tegen de tijd dat ik aan Tire toe ben, maar ik droog ze niet specifiek. De Tire Cleaner wil ik wel eens proberen, dat krijg ik niet helemaal voor elkaar momenteel (alleen APC geprobeerd en goed geborsteld).
 
Tire geeft vlekken (als er een druppie naast gaat) op de tegels van mijn oprit dus ik zet mijn auto aan de overkant neer om op een later moment ff de banden te doen. Ook zonder goede voorbereiding zit Tire redelijk lang trouwens.
Ik zie voor mezelf geen reden om voor die nieuwe dressing te gaan en dressing op natte bandn aanbrengen is niet echt mijn ding denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Brad
Die tire cleaner ziet er wel interessant uit. Enig idee wat de verschillen zijn tov APC (om je banden mee schoon te maken)?
APC is niet te vergelijken met een dedicated banden cleaner.
Heb uiteraard de Gyeon nog niet geprobeerd, maar heb we testjes gedaan met andere merken en in vergelijking met APC. Het verschil is mindblowing!

Eerlijk gezegd droog ik dus nooit mijn banden als ik Tire aanbreng en heb daar nog geen nadelige effecten van ondervonden.
Droog je de banden helemaal niet na een wasbeurt?

En de velgen?
 
@Zluytr welk merk dedicated bandencleaner gebruik jij?
Zelf heb ik er 1 gehad van Mothers die erg goed was.

Ik had laatst een product in Engeland mee besteld. Was van Black Magic. Die was wel ok, maar de beste voor mij is tot nu idd de Tuf Shine. Niet normaal wat een vuil er uit de banden kwam.

Hoop dat de Gyeon in de buurt komt. Ik ga hem zeker proberen.

De Mothers heb ik nog niet geprobeerd.
 
Ik gebruik de Mothers Tire Cleaner , werkt goed. Tuf Shine was beter maar welke ik fantastisch vind is DJ Release the Grease.
Misschien iets te sterk maar doet extreem goed zijn dingetje op de banden, ben wel heel nieuwsgierig naar de Gyeon Cleaner
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Wil er niet te lang over door gaan, maar kan me idd herinneren dat er gezegd werd dat het over een natte band kan.. maar een beetje detailer droogt toch sowieso zn banden na het wassen?
Als ik direct na het wassen mijn banden wil insmeren met een dressjng. Dan doe ik dat wel. Heb ik er geen haast mee. Dan laat ik de banden lekker drogen, en gaat de dressing er na een paar uur / volgende dag op :)
 
Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen hun auto wel drogen meer de wielen niet... typisch gevalletje wanneer noem je jezelf detailer.. :confused:

Maar blijkbaar toch een gat in de markt dit :idea:
 
Ik noem mn eigen geen detailer maar droog alleen de auto en velgen, banden zijn meestal droog genoeg nadat ik de auto gedroogd heb en de ruiten en deursponningen schoongemaakt heb. Dan rondje Tire erop, welke bij mij wel serieus lang blijft zitten (toch wel 3 weken zichtbaar en vervolgens nog een lange tijd een waterafstotende band). Hoe droog jij je banden @Zluytr ? Met zo’n blower of zoals de meesten het moeten doen, met een doek?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Timm
Ik gebruik bij mijn wielen de blower alleen voor het velg bed. De rest van de wielen hou ik bewust nat, spray ik in met Cure en daarna neem ik ze af met een silkmitt. Dit werkt echt geweldig op velgen. Het boost de glans en de Rim. Als laatst droog ik de banden en wielkasten met een doek die ik daarvoor heb.
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
@Zluytr waarom nat houden voor de cure die kan zowel op droog als nat oppervlak toch? En waarom de cure ipv bijv de bathe+ die je als laatste stap met foam kanon aan kan brengen?
Ik blaas mn banden en velgen allebei volledig droog voordat ik vrp aanbreng op de band.
 
Kan op droog en een nat oppervlak idd... op de auto doe ik het (meestal) op een droge auto, maar op velgen werkt deze manier grandioos. Op sponningen ook trouwens.

En laten we foamen met Bathe+ alsjeblieft niet met Cure gaan vergelijken.

Dat is appels met tomatensoep vergelijken.
 
Op de natte velgen spuit ik QD+ (PBW) en droog ze daarna met een Peluche Verde. Nooit aan gedacht om de banden ook te drogen eigenlijk :p Wielkasten al helemaal nooit aan gedacht...
 
Als er een coating/sealant op mijn velgen zit droog ik ze ook niet. Dan is de zelfdroogmethodiek met een dikke straal langzaam stromend water genoeg om ze vlekvrij te laten drogen :)
 
Misschien een idee om bij elke update bovenaan de OP de datum + tijd te zetten en wat er is aangekondigd / toegevoegd i.p.v. per merk? Nu is het een lange lijst waarin (ondanks de tijd update in de titel) niet te zien is wat er is toegevoegd t.o.v. laatste keer dat ik gekeken heb. Alternatief is om nieuwe toevoegingen expliciet in de update post te zetten.