• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Senza Arancia en gebruik er van.

AlexanderVS

Detailing rookie
8 feb 2018
21
15
29
Brugge
Beste medeleden,
Ik heb reeds wat ervaring met polijsten van autolakken en gebruik van welke pads en producten bij welke lak, stappen,...
Graag had ik dit wat opgekrikt naar een ander niveau. Er zijn nog heel wat krassen die ik wel wat kan maskeren maar weg krijg ik ze niet, daarom had ik graag eens wat meer uitleg gehad over het gebruik van deze pad. Ik heb het forum al afgestoomd en nog niet veel terug gevonden buiten 1 topic. Iemand die mij hierbij kan helpen? Wat heb ik nodig, hoe begin ik er aan en hoe werk ik af?

Alvast bedankt!
 
Hey Alex :p

Ik heb deze pads nog maar één keer mogen gebruiken en weet het dus niet het fijne van. Maar ik heb het idee dat deze orange peel pads bedoeld zijn voor het verwijderen van orange peel. Dus niet bedoeld voor krassen, lijkt mij. :D
 
  • Leuk
Reactions: AlexanderVS
Hey Quantoxx,
Deze zijn hoofdzakelijk voor het verwijderen van orange peel maar dacht dat je het kon vergelijken met wetsanden of ben ik hier nu helemaal de mist aan het ingaan?
En btw het was jouw topic die ik had gelezen over gebruik van die pad op je testpaneel! :)
 
Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij kan je ze vooral met wetsanden vergelijken vanwege het feit dat beide methodes/materialen gebruikt kunnen worden voor het verwijderen van orange peel. Vandaar ook de naam, denk ik. Arancia = orange = sinaasappel.
 
Met die pads verwijder je de orangepeel inderdaad.

Overdreven gezien vlak je hiermee de 'bollingen' van de orangepeel. Met deze pads kom niet niet in de diepe dalen van een kras.

Naamloos.jpg


Met wetsanden wordt er in diverse stappen van grof naar fijn geschuurd en daarna gepolijst.

df06bbc8.jpg
 
  • Leuk
Reactions: MCW
Jansen, je bedoeld echt meer op de plaats van de kras polijsten, zwaardere polish/compound nemen? Net een paarse wolpad binnen met de DAP PLUS. Misschien die eens proberen?