• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

shampoo die wax stript

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Hoi,

Ik ben op zoek naar een shampoo die de oude waxlaag stript. Ik wil mijn auto weer gaan waxen namelijk na 3.5 maand. Iemand aanbevelingen?

Voordat je een nieuwe waxlaag aanbrengt, kan je best wassen/kleien/paintcleaner gebruiken.
Als je naar een simpelere/minder tijdrovende oplossing zoekt, kan je een agressieve shampoo of foam gebruiken.
Zo'n shampoo ken ik niet, maar heb wel eens Dreft of een scheut APC gehoord (zelf echter nooit gebruikt!).
Foam van een wasbox is doorgaans niet wax safe, net als bv. de Valet Pro Snow Foam Combo.

Een shampoo stript je waxlaag niet!

om een waxlaag te strippen moet je minimaal een cleaner gebruiken zoals Tembaco al aangeeft

• Leuk
Reacties: GMToyota
Ook al is het dan zo dat je slechts met een cleaner/polijstmiddel de oude waxlaag volledig verwijderd, kan het in mijn ogen geen kwaad om een agressieve shampoo te gebruiken, alvorens te kleien/polijsten/waxen.

Joshua Wong De Valet Pro Snow Foam combo bevalt mij erg goed. Kost niet veel en reinigt goed.

Je shampoo moet wel heel erg agressief zijn wil het de complete wax laag strippen. APC of slechte shampoo haald wel iets weg van je wax, maar nooit alles.
Dodo heeft ook een spulletje: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Crudzilla_Refill_Concentrate_1_10_500ml_DJZR500_102109
Maar daar hoor ik niemand over op het forum.

Enige wat echt alles weghaald is een paintcleaner.

De reden dat ik vraag naar een shampoo is omdat ik geen laagje van mijn blanke lak weg wil halen. Of doen paintcleaners dat niet? Daarnaast heb ik ook geen dual action polisher om een paint cleaner te kunnen gebruiken? Of kan het ook prima zonder?

Daar hoef je jezelf bij een paint cleaner niet druk over te maken hoor ;)

Een paint cleaner gaar prima met de hand... Gebruik daarvoor bijvoorbeeld een witte Monello pad.

Poorboy's World Professional Polish is zo'n niet-schurende cleaner. Gebruik deze zelf met de hand en een microvezel pad, prima resultaat (maar wel wat werk voor een hele wagen).

Bikkel;n435475 zei:
Je shampoo moet wel heel erg agressief zijn wil het de complete wax laag strippen. APC of slechte shampoo haald wel iets weg van je wax, maar nooit alles.
Dodo heeft ook een spulletje: https://www.Carclean.com/product/Dodo...DJZR500_102109
Maar daar hoor ik niemand over op het forum..

Ik heb Crudzilla diverse malen gebruikt. Het stript inderdaad als een malle maar is wel prijzig in gebruik. Voor 1 auto heb je zeker een halve fles nodig.

Kleine toevoeging : ik gebruikte de kant en klare spray klik

Jansen;n435456 zei:
Joshua Wong De Valet Pro Snow Foam combo bevalt mij erg goed. Kost niet veel en reinigt goed

wat ik lees bij die Valet Pro Snow foam: [TABLE="border: 0, cellpadding: 1, cellspacing: 0"]

Veilig voor Wax
Ja

Veilig voor Sealant
Ja

klopt dat dan niet of heb jij het over een andere?
Ik gebuik deze namelijk en wil mijn wax er niet af :(

Joshua Wong Of er totaal niks van je laklaag af gaat zou ik niet durven zeggen. Ik heb het gebruikt op een zwarte Honda Civic en daardoor werden de swirls enigsmins minder --> dus daaruit maak ik op dat er iets van de lak werd verwijderd. Of dit ook echt zo is, of dat ik gewoon niet goed heb gekeken weet ik niet, want daarvoor heb ik er te weinig verstand van.

Paint cleaner zal best wat van je lak afhalen, maar dat is zo minimaal dat het niet eens meetbaar is.
Misschien dat je het kan meten als je het 50 keer achter elkaar gebruikt.