• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo keuze

Gest123

Detailing rookie
5 jul 2015
3
2
Hallo allemaal,

Ik ben op zoektocht naar een (nieuwe) shampoo. Momenteel gebruik ik Poorboys Wash & Suds waar ik overigens zeer tevreden over ben.
Aangezien ik komende tijd wat meer was en detaillerings-klussen heb, ben ik van plan om een gallon verpakking te kopen.
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de volgende shampoo's: (naam shampoo,prijs,mengverhouding)
Mothers Wax - Professional Auto Wash €30 1:200
Chemical Guys Mr. Pink Gallon €55 ????
Chemical Guys Honeydew €50 ????
meguiars hyper wash €55 1:400
poorboys wash & suds €57 1:375
Wolf's Chemicals White Satin - Car Shampoo 5L €50 1:500

De huidige voorkeur van de shampoo's loopt van boven naar beneden(Wolf's lijkt mij momenteel het beste)
Ik heb echter geen ervaring met de shampoo van Wolf's. Deze shampoo lijkt volgens diverse fora goed te zijn en daarnaast is hij ook voordeliger door de mengverhouding van 1:500(?!). Echter hebben de Poorboys(ook evt in de zon te gebruiken) en Meguiars het voordeel dat ze tevens als snowfoam gebruikt kunnen worden waarbij ik twijfel of dit ook bij de Wolf's het geval is.
Iemand ervaring met Wolf's Chemicals White Satin en/of Meguiars Hyperwash of iemand nog een andere aanrader voor mijn assortiment?
Alvast bedankt!

Volgens mij doen alle shampoos het goed in een foam lance, dus daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Ik gebruik momenteel de shampoo van Adam's om te foamen en te wassen en daar ben ik zeer tevreden over. Voor de foamlance gebruik ik hem 1:10 verdund en om te wassen ongeveer 1:400, alhoewel de fabrikant een verdunning aanraadt van 1:200 tot 1:300. Ik woon in een regio met zeer hard water, maar ik vind alsnog 1:400 prima werken.

Kijk ook even naar dit topic: https://forum.Carclean.com/#handlei.../424814-verdunning-en-prijs-per-foam-wasbeurt

Ric325i Klopt, beide zijn super shampoo's! Echter zijn beide merken niet verkrijgbaar in gallon verpakkingen. Daarnaast zijn deze shampoo's voor mij 'bedrijfsmatig' niet echt rendabel.;-)
Zoals 5 liter Hyper Wash 55 euro tegenover BTBM 1 liter 38 euro (al is de mengverhouding van BTBM natuurlijk wel een stuk hoger).

Als je het "bedrijfsmatig" wil gaan gebruiken dan neem ik aan dat je de auto niet alleen wast maar ook daarna nog behandeld ?
Waarom dan niet voor een grote stappen snel thuis shampoo zoals Valma wash & shine gaan oid ?
Beetje zonde om er zo'n dure shampoo op te smeren als je daarna toch gaat clayen en polijsten.

De hyper wash van Mequiars heb ik ook gebruikt en "bedrijfsmatig" best een leuke shampoo.

Juffer1 Dat gebeurd momenteel al. Gebruik nu de snow foam combo van Valet Pro voor het stevige schoonmaakwerk met foamen en wat tevens ook prima werkt als wax strippende shampoo. Met 25 euro voor 5 liter ben ik daarmee al goedkoper uit dan b.v. Valma wash & shine.
Ik wil de shampoo echter ook privé gaan gebruiken en t.z.t. ook als clay lube als de gallon PB's Spray&Wipe op is. Daarnaast was ik ook regulier auto's waarbij een sterk al Alkalische shampoo niet erg handig is voor de bestaande waxlaag:roll
In ieder geval al een +1 voor de Hyper wash!

Ik denk dat mothers zo'n beetje de goedkoopste is! Vind m nog fijn ook!

Ruikt ook heerlijk!