• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo met wax tijdens de wintermaanden

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
hey jongens heb nog eens jullie hulp nodig. Nu er in de wintermaanden maar weinig gedaan wordt aan de wagen zou ik een shampoo met wax (dus een 2-in-1 produkt) willen aanschaffen. Zo kan ik als het weer het eens toelaat toch de wagen eens voorzien van een extra bescherming.
Hebben jullie hiermee ervaring welk een goede shampoo zou zijn ?

Turtle Wax Extreme Nano Wash & Wax
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
Chemical Guys Wash & Wax - Premium Shampoo & Wax in one
Smartwax SmartCarWash

Dodo Juice Sour Power shampoo heb ik ervaring mee en werkt echt nice! Ruikt lekker, heeft een goede reinigende kracht en laat een strakke glossy finish achter na het wassen.

Dit is ook de winter shampoo voor mij :).. maar wassen lukt niet echt met

de autoglym is geen wash en wax..
alleen een shampoo met veel conditioners

de turtle stript volgens mij meer dan dat hij achterlaat, tenminste.. de motorkap van de mondeo had hij binnen no time gestript, toen heb ik hem weg gegeven. (aan de buurman:-" )

de smart carwash is volgens mij ook geen wash en wax, maar enkel een wash..

chemical guys ken ik niet..
ongetwijfeld dat je hier van een select groepje personen een heel positief verhaal krijgt:lol

edit:
er bestond altijd een poorboys super slick & wax, maar kan die niet meer vinden?:weetniet

Ik zou ook kiezen voor de Dodo Juice Sourp Power (is nu trouwens ook in de aanbieding)! Echt een aanrader!

aron147 zei:
er bestond altijd een poorboys super slick & wax, maar kan die niet meer vinden?:weetniet

Klopt, die is helaas weer slecht leverbaar....het is een Limited Edition van Poorboy's, die net als de Natty's Red alleen maar af en toe in het assortiment zit. We hebben 'm wel besteld.

Chemical guys wash & wax:-)^
Heb ik gebruikt en een kleine review van gemaakt, maar mag de link hier niet posten dus dan maar geen review.

Grof gezegd is een wax een vettige substantie en shampoo een zeep.
Zeep heeft de eigenschap om vetten af te breken in kleine deeltjes.
Elke shampoo zal dus een aanwezige waxlaag aantasten.
De mate waarin hangt samen met de concentratie van de shampoo.

Ik heb ervaring met Turtle (sorry :-d ), die laat zich makkelijk overdoseren.
De werking van de Nano versie is niet gebaseerd op een vette wax.
Het laat een conditioner achter met nano deeltjes, die in de oneffenheid van het oppervlak hechten.
Pech is dat vuil ook hecht, dus de auto moet eerst goed schoon zijn, voordat de nanodeeltjes optimaal hun werk doen.

Ik heb recent een vestiging van een bekende keten ontdaan van proefflesjes Glansprotector
Kostte drie keer niets, maar heb ze door de vorst nog niet kunnen (en willen) gebruiken.
De Jag is nu echt smerig, zodra het dooit zal ik het met Glansprotector proberen... (mini review)

Hans

Als het goed is komt er ook een shampoo met carnauba van Meguiar's op de markt.
The ultimate wash en wax.
Tenminste stond op de lijst voor nieuwe producten 2010.
Weet niet wanneer deze gaat komen.:(

heb al gehoord dat men soms een hoeveelheid (vloeibare) wax toevoegt aan de emmer met de shampoo. Hebben jullie hier ervaring mee? Heeft het voor- of nadelen?

Poorboys World Super Slick & Wax - Limited Edition - 473ml :-"

Ik heb ooit eens een testzakje NXT Tech wax gehad bij een Meguiars folder. Ik dacht dat het shampoo was. Ik leeg gegoten in een emmer.

1 grote witte smerige bende 8-o

stefan8 zei:
heb al gehoord dat men soms een hoeveelheid (vloeibare) wax toevoegt aan de emmer met de shampoo. Hebben jullie hier ervaring mee? Heeft het voor- of nadelen?
Ik heb dat vroeger nog gedaan, was de tijd dat ik m'n schampoo end op een beurs kocht. Die dingen kon je wel goed mengen in een emmer, maar of er nu daadwerkelijk iets van die wax op m'n lak achterbleef is wat anders. Ik zou nu eerder gaan voor een Super Slick and Wax of een gewone shampoo en een spray wax tijdens het drogen. Werkt veel leuker.

Heel lang geleden heb ik eens een flesje autowas gehad waarmee je in heet water een dosering autowas kon doen. Het was een blikken "flesje" (zag eruit als een flesje brasso) en als je het flesje omkeerde liep hij niet leeg maar kreeg je één dosering. Met de gebruiksoplossing moest je na het wassen van de auto je auto afsponsen en het overtollige water eraf laten lopen. Asl hij redelijk droog was dan kon je de auto daarna met een zachte, niet pluisende doek opvrijven. Het viel mij destijds op dat dit daadwerkelijk goed werkte! Je zag ook daadwerkelijk dat na drogen er een laagje wax op de auto achterbleef en dat na het opwrijven de auto een mooie glans had. Het is echt jammer dat ze dan niet meer verkopen.

Alleen er was een nadeel, trims en grijze kunstof aan de buitenkant moets je wel vermijden want dat sloeg wel een beetje wit uit. Alhoewel dit niet zo erg was als dat je wax over je trims heensmeert en laat drogen.

Maar ik denk dat als je vloeibare wax in heet water gooid je hetzelfde resultaat zou kunnen behalen. Maar echt ideaal is het toch niet. Je moet je voorstellen dat het grootste gedeelte van de wax toch in de goot beland met het water waarin je het "oplost". Het is echter wel een middetje dat werkt en zeker als je in de winter tijdens de dooi snel je auto wil wassen en wat bescherming wil aanbrengen.....

Maar ik gebuik nu met evenveel succes QD+ op een supervezelsponsje en dat werkt eigenlijk beter en gerichter. Dus dat middel uit de oude doos is wel achterhaald.

Groeten GdV

Ik gebruik BMW WASH and WAX. 6.50 euro voor 500 ML. Te koop bij de BMW dealer.
Althans eerst wassen met meqs, dan nog een keer met wash en Wax, als het dan regent......heb je direct een mooie beading.
Bedoeld voor de BMW lakken....maar kan ook op andere lakken denk ik zo....

Als ik even mijn auto schoon wil maken doe ik het zo :

Gewoon je auto wassen
Daarna droog maken

En dan Poorboys World QD+ (Quick Detailer Plus) gebruiken
Kunstof delen met Black Wow
Banden met Shining Monkey No Spitting Tire Shine

Ben je in een uurtje klaar en staat je auto er weer mooi bij

Afgelopen zaterdag mijn auto zo bewerkt en staat er weer mooi bij

Lenn:)

Als het volgend jaar weer zo'n winter wordt.......
...ga ik gewoon voor een wateroplosbare polymeer (als in de meeste krasstraten ;) ).

En zoals het er nu bijstaat wordt dat de Glansprotector.
50ml in een emmer handwarm water, en behoorlijke beading (ook op de ruiten) en glans.
Inmiddels een keer of vier gebruikt en het effect wordt sterker, ook na al dat zout.
Heb je genoeg aan een uurtje geen vorst om een wasje te doen :-"

Hans