• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo met wax?

Omdat je geen HD reiniger hebt zou je aan Future Armour kunnen denken.
Dit is hetzelfde idee als WetCoat maar dan hoef je het niet af te spuiten.
Future Armour spuit je op een nat paneel en wrijf je droog met een (droog)doek. Klaar
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Mooie optie Istnogferari.

Zonder HD zou ik persoonlijk het toch niet aandurven om WC op die manier aan te brengen. Eventueel kun je ook Bathe+ met een washmitt paneel per paneel aanbrengen.
 
Geen paniek. Ik doelde op het feit dat Misja de WC zou willen aanbrengen met een tuinslang. Op zich niets verkeerd mee maar persoonlijk zou ik het niet aandurven ivm eventuele vlekken achteraf. Ik ben tevreden over WC maar breng het aan met een HD.
 
Er was hier iemand op het forum die Wetcoat had afgespoeld met de tuinslang en ik meen een vlakstraal of harde straal. Maar ik deel de mening van @M3fan waarbij ik het zonder HD niet zou willen aanbrengen. :p
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Kijk ook eens naar Waxaddict Hydroglaze. Geeft ook een mooi beschermlaagje en vlekt niet zoals Wetcoat soms doet.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Als je Wetcoat zou gebruiken (ik zou het niet doen als ik geen HD had), dan zeker niet op de ramen! Zoals @Quantoxx al aangaf, dat geeft (vettige' ramen). Cure kan je echter wel perfect op de ramen gebruiken en eigenlijk, als je de auto wast moet je hem toch drogen ook, niet? Wel, met een goede droogdoek en Cure als drooghulpje is de auto ineens een zestal weken beschermd. Kost nauwelijks meer of zelf minder tijd dan Wetcoat aanbrengen en dan afspuiten paneel per paneel en daarna drogen. En dat gaat eigenlijk al zo snel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch geen problemen met " vettige" ramen. Volgens mij is het ook moeilijk om geen produkt op je ramen te krijgen. Als ik mijn dak doe met WC loopt het water langs mijn voorruit naar beneden. Langs achter hetzelfde. Kan mijn niet van de indruk ontdoen dat er dan toch wat binding zou zijn van de WC op de ramen. Zal natuurlijk een verschil zijn dan dat je rechtstreeks produkt op je ramen puft en dan afspuit..
 
@Quantoxx, natuurlijk zal Cure licht verdund worden door het water dat nog op de lak ligt als je het gebruikt als drooghulp. Maar dan krijg je nog steeds een beschermlaagje dat ongeveer 6 weken standhoudt. Ik vind dat best gemakkelijk en zeer ok qua standtijd. Ik gebruik echter de laatste tijd veel vaker WetCoat omdat de beading daarvan veel sterker is en de standtijd bijna twee keer zo lang!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch geen problemen met " vettige" ramen. Volgens mij is het ook moeilijk om geen produkt op je ramen te krijgen. Als ik mijn dak doe met WC loopt het water langs mijn voorruit naar beneden. Langs achter hetzelfde. Kan mijn niet van de indruk ontdoen dat er dan toch wat binding zou zijn van de WC op de ramen. Zal natuurlijk een verschil zijn dan dat je rechtstreeks produkt op je ramen puft en dan afspuit..

Ik spuit alles in en vind de ramen er het best uitkomen na al het woestijn zand dat we over ons gekregen hebben. :)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik heb wetcoat nog nooit met HD gebruikt. (Semi-)harde straal met tuinslang en ben zeer tevreden van resultaat.
 
Hangt er vanaf wat jij verwacht van de wax. Ik vermoed een soort van waterafstotendheid.
Ook denk ik te begrijpen dat je verduiveld weinig tijd hebt. Dan is de navolgende suggestie zeker een goede oplossing.

Ik gebruik wel eens na het wassen met een shampoo van mijn keuze het volgende product.
https://www.carclean.com/nl/glansprotector-totaal-500ml.html#product-review-container

Ik doe dit vooral bij auto's die niet van mij zijn en dus niet in een bescherming staan.

Ik was de auto en spoel deze af.
Daarna maak ik in een schone emmer wat van dit product aan met voldoende water om de hele auto te kunnen bevochtigen.
Alles aanraken met dit sopje, afspoelen, klaar.
Idiot proof en werkt zeer goed en het wordt beter naarmate je het vaker gebruikt.

Bestaat al jaren en eigenlijk een heel futuristisch product. Vele merken doen het nu na.

Succes,
Aficior