• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ShuttersPeet - Audi A4 Avant FL

Ik kwam je gewijzigde forumnaam al eerder tegen in een ander topic, en moest wel direct aan jou denken.

Originele nieuwe nickname, en de fraaie originele plaatjes passen daar goed bij. :party:
Ik zie nu heel wat foto's met selectieve scherptediepte: scherp waar de foto er om vraagt, maar niet van voor tot achter, dus niet met een haarscherpe achtergrond. (foto's met een haarscherpe achtergrond, zijn voor kiekjes-makers, niet voor serieuze fotografen)

:)^ Peet bedankt: ik heb weer even zitten genieten van je plaatjes.
 
Thanks, wordt er een beetje verlegen van........:-"
Gisteren wezen kijken voor een nieuwe camera, dus keuze gaat waarschijnlijk vallen op de Nikon D5200 met een 18-55mm VR, een 55-200mm ED VR DX en een AF-S 50mm f/1.8G lens.

Cordoba;327913 zei:
:)^ Peet bedankt: ik heb weer even zitten genieten van je plaatjes.

a1q1ky.jpg


2vvuxkm.jpg
 
Mooi spul! Ik heb 'n D3100 met 18-55mm en 55-200mm, ik heb niet veel fotografiekennis verder of vergelijkingsmateriaal maar ik vind ze heerlijk werken!

Deze had ik laatst nog geschoten: https://forum.Carclean.com/cc_postst15758p4/Seat-Ibiza--beest-en-beauty.aspx
 
Mooi spul Peet, maar ik mis bijvoorbeeld een flitser. Persoonlijk zou ik meer tele willen dan 200 mm, maar dat is persoonlijk en afhankelijk van je onderwerpen en wat voor type foto's je maakt. Persoonlijk werk ik ook graag met een gewone zoeker: heb je eigenlijk nooit van last van relecties zoals je bij een display wel vaak hebt.
 
Klopt, zit nog geen externe flitser bij maar dat kan altijd later nog en ik maak toch de meeste foto's buiten. Evenals een betere 300mm lens. Ik heb nu ook een 300mm lens en wil die op termijn ook wel weer hebben. Maar ik ga niet alles in 1 keer aanschaffen, is zo al gek genoeg... Op de D5200 zit ook een optische zoeker. Het scherm is wèl erg handig wanneer je foto's onder moeilijke hoeken maakt. En ook de instellingen kan je makkelijk zien op een lcd scherm.

Cordoba;327953 zei:
Mooi spul Peet, maar ik mis bijvoorbeeld een flitser. Persoonlijk zou ik meer tele willen dan 200 mm, maar dat is persoonlijk en afhankelijk van je onderwerpen en wat voor type foto's je maakt. Persoonlijk werk ik ook graag met een gewone zoeker: heb je eigenlijk nooit van last van relecties zoals je bij een display wel vaak hebt.
 
Display heeft soms inderdaad voordelen, en ik had de zoeker al gezien. Vaak kun je ook een iets ouder type flitser bijvoorbeeld 2e hands op de kop tikken, zeker voor invulflitsen buiten, of een stukje buiten de camera is dat wel mooi. Ik ben overigens ook van mening dat je zo'n complete set beetje bij beetje moet opbouwen, dan kun je steeds onderdeel voor onderdeel onder de knie krijgen. Een totaal pakket is gewoon te omvangrijk om 'even' alle gebruiksmogelijkheden te leren kennen.
 
Mooi verwoordt, zo. Voor het geld dat ik uit wil gaan geven, dat geven sommige aan 1 lens uit......

Cordoba;327959 zei:
Ik ben overigens ook van mening dat je zo'n complete set beetje bij beetje moet opbouwen, dan kun je steeds onderdeel voor onderdeel onder de knie krijgen. Een totaal pakket is gewoon te omvangrijk om 'even' alle gebruiksmogelijkheden te leren kennen.
 
RML;327905 zei:
Op de meeste camera's zitten 2 zelfontspanners, 1x is 20 seconden de tijd om naar de groep te rennen, de ander is 2 seconden wachten. Die is handig bij nachtfoto's, je drukt in en laat los. Trilling van het indrukken is weg na een seconde en de foto wordt gemaakt.

Exact!

BlackPassat;327906 zei:
Zeg Joost, die "stervormige effecten" dat is toch gewoon kerstverlichting? :-"

Zo kun je het ook noemen...:-b

Ikzelf fotografeer overigens met een Canon EOS600D(Ook zo'n handig uitklapscherm) en 18-270 lens van Tamron. Geen proffesionele lens, maar voor hobbymatig gebruik.... :)^
Heb ook 'n externe flitser, maar gebruik deze niet veel..
 
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren om een spiegelreflex camera te kopen, op het moment neig ik naar de Canon 650D maar kan nog wel even duren voordat hij er daadwerkelijk is.
 
Dat is een beetje de tegenhanger en daar heb ik ook naar gekeken. Maar in de tests "verliest" hij het, vaak nipt, van de Nikon D5200. Nou zegt dat niet heel veel natuurlijk maar mijn gevoel gaat toch richting de Nikon.

Jacco89;327982 zei:
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren om een spiegelreflex camera te kopen, op het moment neig ik naar de Canon 650D maar kan nog wel even duren voordat hij er daadwerkelijk is.
 
Ik denk dat er tussen Canon of Nikon voor de meeste fotografen ook niet echt verschil zit. Meestal kies je voor één en blijf je daar dan bij. Keuze gebaseerd op persoonlijke mening/voorkeur. Althans dat was bij mij wel zo :grinning:

Collectie breidt zich inderdaad langzaam uit, eerst gewoon de camera met de 18-55 lens, toen de 55-200 gekocht, vervolgens een timer met afstandsbediening (erg prettig voor foto's met lange sluitertijd op statief), polarisatiefilter, macrolens... Zo stukje bij beetje kom je er wel, en zo houd je nog iets over om op verjaardagen of met kerst te vragen. Een flitser staat inderdaad nog op het lijstje, en een echt goeie tele en een
 
Dat denk ik ook. Nikon was voor mij eigenlijk geen optie, omdat mijn vader altijd al fotografeerde met Canon. Tsja, dan neem je zelf natuurlijk ook een Canon!
 
vraagje hoe stel je scherp Peet, handmatig of automatisch? Reden dat ik het vraag, is dat ik 2 plaatjes zie, die met een andere scherpstelling volgens mij veel beter zouden zijn. Bijvoorbeeld de eerste foto van de flank van de Audi, is zo te zien scherp gesteld op de deurgreep van het achterportier, de laatste foto is scherpgesteld op het voorwiel, en zie je dat de auto naar achter toe minder scherp wordt, en is daardoor veel aansprekender dan de andere foto.

Foto's zijn overigens fraai, commentaar is alleen om je te helpen nóg mooiere platen te schieten.
 
Ik doe het eigenlijk beide wel. Ik ben nog steeds aan het experimenteren met van alles en nog iets. Ik ga binnenkort een ander camera aanschaffen maar eerst eens de basis onder de knie krijgen. Een klein nadeeltje is dat het scherm van mijn huidige camera niet zo heel scherp is, met als gevolg dat je je foto's niet zo heel goed kan bekijken en de instellingen bij kan stellen. Maar met de nieuwe zal dat beter moeten gaan.
En commentaar....? Is zeer welkom, hoor!:)

Cordoba;331613 zei:
vraagje hoe stel je scherp Peet, handmatig of automatisch? Reden dat ik het vraag, is dat ik 2 plaatjes zie, die met een andere scherpstelling volgens mij veel beter zouden zijn. Bijvoorbeeld de eerste foto van de flank van de Audi, is zo te zien scherp gesteld op de deurgreep van het achterportier, de laatste foto is scherpgesteld op het voorwiel, en zie je dat de auto naar achter toe minder scherp wordt, en is daardoor veel aansprekender dan de andere foto.

Foto's zijn overigens fraai, commentaar is alleen om je te helpen nóg mooiere platen te schieten.