• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Si3d Mercedes A Class

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Hi Folks,

Gisteren en vandaag aan een Si3d detail op een Mercedes A Class.
De lak van auto was al in goede staat, twee plekjes met lichte schade maar bijna nagenoeg geen swirls te vinden. De auto bij aanvang:

upload_2016-7-16_16-50-12.webp

De auto eerst goed afgespoten en daarna gewassen met Nano's pure shampoo en Meg's washmitt.
De velgen afgespoten, en daarna behandeld met Non Ferro. De bandjes zijn de daarna in de dressing van Meg's gezet.
upload_2016-7-16_16-51-17.webp

Na de velgen het interieur een opfris beurt gegeven, uitgezogen en alles behandeld met Nano's interieur cleaner. Tevens gelijk de ruiten van binnen en buiten schoongemaakt.
upload_2016-7-16_16-52-30.webp

Nadat het interieur klaar was, de auto gekleid met DDJ Born Slippy en Meg's claybar.
Er kwam bijna niks vanaf de lak was al bijna schoon van zichzelf.
Aangezien de lak nog vrij nieuws is besloten om de auto te doen met 1 hit nano's heavy cut polish en 1 hit Nano's finish polish. ( de lichte schade plekjes heb ik 2 hits op gegeven )
upload_2016-7-16_16-54-51.webp

upload_2016-7-16_16-55-5.webp

upload_2016-7-16_16-55-17.webp

Na het polijsten van de auto de auto voorbereid op de coating.
De auto per paneel schoongemaakt met EX pre-coat en daarna per paneel twee lagen Si3d coating.
Dan nu nog wat final shots:

upload_2016-7-16_16-57-37.webp

upload_2016-7-16_16-57-53.webp

upload_2016-7-16_16-58-17.webp
upload_2016-7-16_16-58-44.webp

upload_2016-7-16_16-58-55.webp

upload_2016-7-16_16-59-18.webp

upload_2016-7-16_17-1-11.webp

Ow, je hebt de Duister al aangepakt. Goed bezig!

Altijd lastig om een klant te vertellen dat je toch de hele auto, ondanks zijn goede staat, helemaal moet polijsten om ''alleen'' effe de swirls eruit moet halen. Harde lakken zijn dan weer lastig om te hebben, haha!

De Si3D bevalt je inmiddels wel, denk ik? :P

Greetz

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
@Michel Kuijpers - Ik ga aankomende dinsdag/woensdag/donderdag die zwarte Q5 aanpakken die flink mishandeld is. Ik ben blij dat ik lekker binnen in een showroom sta, haha!

Ik verwacht een net zo harde lak als die Audi S4 V8 die ik laatst gedaan heb, dus ik moet aan de bak! :P
Ik ben helaas vergeten om vrijdag bij CC spullen te bestellen, dus ik zal dit maandag moeten doen. Dan heb ik het dinsdagavond in huis. Ik wil namelijk de motorkap gaan doen met de BF21 met LC Orbitals en een stuk met MF-pads.

Ben benieuwd.

Greetz

Ja is altijd raar dat je een nieuwe wagen moet polijsten maar wel noodzakelijk als je hem goed schoon wilt hebben en het beste resultaat wilt halen.
Vooral op een harde lak is dit meestal wel nodig, om die swirls eruit te krijgen.