• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Siemi introduceert zichzelf

Siemi

Detailing rookie
14 jun 2014
4
2
Ik ben dus Siemi en autogek. Het eerste zelf voor gekozen en het tweede weiger ik iedere behandeling voor :). In het dagelijks leven doe ik wat in de IT, maar mijn grote passie zijn auto's. Sinds 2008 heb ik een grote website op het gebied van autoimport en de bijbehorende BPM. Dus als je autoimport vragen hebt, stel ze gerust.

Vroeger heb ik als bijbaan bij een Nissan (en later Honda) dealer gewerkt. Auto's poetsen. Als het maandag was, dan dacht ik, nog 5 dagen en dan mag ik weer. Ik was toen vooral goed om uitgeleefde auto's weer als nieuw te krijgen. Het leek vaak alsof de viezigheid de auto conserveerde. In die tijd de baas zo gek gekregen over te stappen op autoglym. Goed spul.

Dat was tot 1996 of zo. Sindsdien is veel veranderd. Was vroeger mijn auto die ene glimmende in de straat, dat is tegenwoordig wel anders. Ik heb de afgelopen paar jaar niet of nauwlijks mijn auto's gewassen. Ik bedoel door de wasstraat gehaald. Wassen mag hier namelijk niet op straat en in een wasbox heb ik geen zin. De laatste tijd koop ik wat auto's waar ik de BPM op terug vang en in Duitsland weer verkoop. Nu is er eentje, die we zelf willen houden. Mijn vrouw rijd in een Jeep op benzine en ik wordt verdrietig van wat dat kost. Daarom leek het me beter als ze in een dieseltje gaat rijden. Vandaar dat ik de Touareg die op mijn pad kwam voor haar heb gereserveerd. Nu is dat ding van de 2e eigenaar die er in de afgelopen 8 jaar 340.000 km mee gereden heeft. Hij heeft er wel goed voor gezorgd. Zo te zien regelmatig door de wasstraat en af en toe uitzuigen. Ik ben er vorige week aan begonnen om hem schoon te maken. Dat heeft al zeker 10 uur gekost.

Vorige week maar een beetje lopen zoeken naar wat spullen om hem te kunnen poetsen. Wat al vrij snel zeker was dat ik Autoglym spul wilde hebben. Dus, glas polish, Polijst middel en was. Die gekkigheid van klei hoeft van mij niet. Een beetje met klei op een auto poetsen. Met de machine gaat net zo goed. Toch dankzij dit forum klei aangeschaft. Van megiuars, want die is goedkoper dan Autoglym. De Polish bleek ik bij de bestelling vergeten te zijn (dus vandaag bij de bouwmarkt maar andere Polish gekocht van Sonax.

Vandaag even stiekum de auto gewassen, om het Saharazand van de afgelopen week kwijt te raken. En toen gaan kleien. Nou, ik ben om :). Geniaal zeg. Ik heb de poetsmachine gewoon in zijn koffer laten zitten :). Daarna dus met de Polish van Sonax. En als laatste met de Autoglym Extra Gloss Protection. En daar ben ik niet helemaal zeker van. Dat spul is net water. Is heel makkelijk aan te brengen en goed uit te poetsen. Maar is dat waterige spul nou wat ik van vroeger ken als autowas?
Vervolgens de ramen met glaspolish. Blijf ik een groot fan van. Netjes schoon, ondanks dat ze extreem vervuild waren.

So far so good. Nu nog de puntjes op de i. Al loop ik op sommige dingen een beetje stuk. Ik twijfel nog of ik daar aparte topics voor zal maken of niet.
- De velgen lijken wel ongelakt Aluminium. Ik krijg ze niet schoon en niet mooi.
- De glimmende Alu strips onderaan de deur zijn verweerd. Klei en daarna polish was niet afdoende. Wat wel?
- Het leer. Ik denk er aan om Colourlock te bestellen om de slijtplekken weer goed te krijgen

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden en heb ik zeker de smaak te pakken. Baal nu al dat ik morgen de Jeep niet door de wasstraat kan halen om die te kleien :)
 
Hoi, bekend levensverhaal heb je , lijkt een beetje op de mijne, ik heb ook altijd in de autobranche gezeten waar ik begonnen ben met poetsen (autoglym), later ben ik richting showroom vertrokken en heb ik het poetsen laten doen ;) , daar heb ik ook veel met BPM en invoer gedaan ( welke site heb je , mag ik dat vragen?) ik ben veel met import en export bezig geweest.

Ik kan bij bij deze net zo goed aan de medeforummers voorstellen.

Ik ben Menno en heb zoals gezegd jaren in de autobranche gewerkt, per 1 april heeft mijn werkgever door de economische crisis en gebrek aan familiaire opvolging het bedrijf gesloten.

Tja en daar sta je dan, na 25 jaar geen werk meer
Ik ben nu met mezelf in beraad wat ik ga doen, weer solliciteren in de autobranche of ergens anders, of misschien wel voor mijzelf beginnen,de tijd zal het leren.

Om de tijd tussen het solliciteren te dooien heb ik besloten om weer eens te gaan poetsen (aan eigen autos) net als vroeger, ik kwam er achter dat het tegenwoordig detailen heet dus daar zal ik mij maar aan houden,
Ik heb mij hier aangemeld om vooral tips and tricks op te doen want er gaat een wereld voor je open.
Na mijn ontslag heb ik een Peugeot 107 gekocht, mijn vriendin rijd met een 207 cc, ik heb nog een kadettc in de schuur staan maar die moet nog gerestaureerd worden en daarnaast staat een rallyauto waar ik een aantal jaren in genavigeerd heb.

Ik heb iig genoeg te lezen hier, en zodra ik detail ervaringen en vragen heb zal ik ze hier delen en stellen
 
Ik heb bpmberekenen.com. Het zijn op het moment geen goede tijden als je in de auto Branche werkt. Ik ben blij dat ik er niet van hoef te leven.
 
Eindelijk even wat foto's van de iPhone af kunnen halen. Sinds vrijdag doet de wifi van dat ding het niet meer :-(

Foto's zeggen meer dan woorden. Ik heb alleen geen voor foto's.
IMG_2444.JPG

IMG_2446.JPG

IMG_2447.JPG
 
Welkom op het Carclean forum Michel. Leuk om je hier ook tegen te komen :) Van de mercedes afgestapt en toch weer richting VAG gegaan zie ik ? Gr. Arjan
 
Ik zei toch dat ik na het debacle van de vorige Benz nooit weer een Benz zou kopen. Dus daarom maar wat betrouwbaars van VAG. Kan die Jeep er tenminste uit.