• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sigarettengeur verwijderen

Koen

Detailing addict
12 okt 2012
238
65
Beste mede-forummers,

Mijn collega heeft zijn oog laten vallen op een tweedehands BMW 320d.
Het enige probleem met de auto is dat erin gerookt is, en hij hier niet goed tegen kan (kortademigheid etc.).

Is er een goede manier om dit snel en eenvoudig op te lossen?
De auto heeft lederen bekleding.
Ikzelf had gedacht aan het reinigen van het interieur met een extractor (vooral dakhemel en tapijt) en ook het leer grondig te reinigen.
Maar dit is denk ik niet voldoende, ofwel?

Na een korte zoektocht op het forum kwam ik uit op de ValetPro Enzym Odour Eater.
Werkt dit product goed om rooklucht te verwijderen?
Of is een ozon-behandeling de enige optie om de geur volledig weg te krijgen?
En wat is een correcte prijs voor zo'n behandeling? Ik heb prijzen gevonden van €75, maar ik heb geen idee of dit duur is of juist erg goedkoop?
Het zou een behandeling van 12 à 24u zijn.

Ik zou hier zo snel mogelijk een antwoord voor willen, aangezien dit de enige twijfel is die mijn collega nog heeft om de auto te kopen...
Alvast bedankt voor jullie hulp :-)

Heb toen der tijd bij mijn auto (passat cc) een ozon machine gehuurd. Deze een nacht erin gezet en de lucht was voor zn 90% verdwenen, de overige 10% is nu in de verloop van anderhalf jaar ook wel zo goed als weg.

Interieur goed reinigen. Leer met een sterke leerreiniger of APC, stoffen delen met extractor. Daarna ongeveer 12-15 uur een ozongenerator er in en de geur is zo goed als weg.

Daarna het interieur nog een keer goed reinigen en het leer voeden met een goede conditioner

Niets toe te voegen aan de post van Thunderbird.
Op identieke wijze een keer gedaan bij een Fiat 500 en de geur was volledig verdwenen. Zonder ozongenerator gaat je dat niet lukken en ook alleen het plaatsen van een ozongenerator is niet voldoende. Combinatie van reinigen en ozongenerator plaatsen is de oplossing. Zo'n apparaat kun je eventueel ook huren maar ik zou de auto gewoon wegbrengen naar een detailer die het interieur kan reinigen en ook direct een ozon-behandeling uit kan voeren. Ben je in één keer klaar.