• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sinaasappel look aanpakken

Silver_Ibiza

Detailing rookie
18 okt 2008
97
0
Mijn Ibiza bevat nagenoeg geen swirls, dat heb ik goed kunnen zien tijdens de afgelopen zonnige dagen :jippie

Echter wat me wel op viel is dat de lak er op ligt als een soort sinaasappelschil (vooral de portieren) :|

Ik ben van plan om binnenkort een DAP aan te schaffen inclusief SSR 1 + 2,5 en verschillende LC pads. Maar ik vraag me af of er uberhaupt wel correctie op de sinaasappel look gedaan kan worden met een excenter.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Het is een VAG lak die volgens mij vrij hard is wat ik tot nu toe heb kunnen merken (met de hand).

Mijn plan was om de hele auto met SSR 2,5 en oranje pad te behandelen (na het bekijken van een testspot) om zo de maximale bewerking te krijgen. Daarna nabewerking met SSR 1 en witte pad.

Ander vraagje: Heeft het na SSR 1 + witte pad nog zin om daarna nog een behandeling met de PB Professional Polish te geven vanwege de paint cleaner (mooie resultaten mee behaald, met de hand)?

Een sinaasappel effect in de lak is vrijwel alleen weg te krijgen door de hele auto te wetsanden en te polijsten met een rotary. Dat is voor een normale straat auto ondoenlijk omdat de laklaag niet zo dik is. Bij showauto's wordt dit vaak gedaan, de hele auto wordt voorzien van een flink aantal laklagen en blanke laklagen, hierna wordt dat gewetsand om alle oneffenheden te verwijderen, daarna tot hoogglans gepolijst. De lak is daarna als glas 8d

Ok na zo'n behandeling mag dat ook wel :)

Maar vind er dan helemaal geen correctie plaats op de "bobbeltjes" met SSR 2,5 en oranje pad?

Het is gelukkig niet storend maar bij een kritische look langs de zijkant van de auto is het wel duidelijk te zien.

Duidelijk! Thanks voor je antwoord!

Dan rest nog de vraag over het nabehandelen met Poorboys professional polish + zwarte pad na de SSR 1 + witte pad behandeling.

Is dat nog een extra toevoeging (vanwege de paint cleaner) aan het eindresultaat of niet noemenswaardig? Als ik eenmaal een (machinale) full detail ga doen ga ik wel voor het mooiste resultaat natuurlijk en de Professional Polish heb ik al in bezit 8-)

Hier even op inhaken; krijg je polijstkrassen van bijvoorbeeld p2000 met een Dap v.v. witte pad en SSR2 weer tot hoogglans? Of heb je hier echt de kracht van een rotary voor nodig? Het lijkt mij dat als je maar lang genoeg blijft polijsten, de glans vanzelf weer terugkomt. :weetniet

Er zullen misschien meerdere passes voor nodig zijn. Dus het product volledig uitwerken op die plek. En daarna eventueel nog een pass. Maar het zal afhangen van de diepte van de krasjes die veroorzaakt zijn door het wetsanden. Misschien dat de witte pad te weinig cutting heeft maar dat zal aan de hardheid van de lak liggen.

Hangt ook helemaal van de lak zelf af. Op mijn VW Golf had ik zelfs meerdere passes op de rotary nodig, met de DAP had je het dus wel kunnen vergeten!