Vorig jaar had Thunderbirdin een jaar lang rijden in een Skoda Citgo met een maximum van 15000 km gewonnen bij de M&S mode. Alleen de brandstof was voor eigen rekening. Aangezien zowel ik als Thunderbirdin allebei gemiddeld 35000 tot 45000 km per jaar rijden hebben we deze prijs aan mijn schoonzus gegeven.
Afgelopen week was het jaar voorbij en moest de Citigo terug naar de leasemaatschappij. Uiteraard ben ik aan mijn stand verplicht:-D om de Citigo even weer helemaal netjes te maken. (Diverse mensen verklaarden mij voor gek, maar ik vind dat je ook een leaseauto netjes moet inleveren)
Commentaar van de inspecteur van de leasemaatschappij:"Tjonge, zo netjes heb ik er nog nooit eentje teruggekregen"
De kilometerstand was op een paar kilometer na 14000km. De lak had wat swirls en her en der wat lichte beschadigingen.
De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
Interieur:
Stofzuigen
- Interieur reinigen met PoorBoys APC 1:10
- Interieur voeden met PoorBoys Natural Look
- Ruiten reinigen met PoorBoys Glass Cleaner
Exterieur:
- Auto foamen met Monello Magico foam
- Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry's velgenreiniger
- Auto wassen met Monello Lavare
- Velgen en lak ontdoen van vliegroest met Monello Non Ferro
- Hars en teer verwijderen met Valet Pro Glue and Tarremover
- Vliegen verwijderd met PoorBoys Bugsquash
- Trims en kunststof gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- Lak gekleid met Monello klei en PoorBoys Clay lube
- Testspot gemaakt. De lak was uit de knijterharde VW-stal. Om alleen waskrasjes te corrigeren moest naar een behoorlijk zware combinatie worden gegrepen. Uiteindelijke de volgende stappen uitgevoerd:
Meguiars M105 op Monello wolpad, Monello gele cutting pad, Monello oranje light cutting pad (Dit alles op de Flex 14-2 150 rotar
Meguiars M205 op Monello witte (raffini) polishingpad (Flex 14-2 150 rotary), Monello lichtgroene light polishing pad en Monello zwarte finishing pad (DAP 900)
- Lak gereinigd met Gyeon Prep
- Lak gevoed met Mothers glaze
- Lak beschermd met twee lagen Collinie 915 Marque d'elegance
- Velgen gekleid met PoorBoys klei en Clay lube
- Velgen gepolijst met zwarte cone en Monello finale
- Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant
- Banden gevoed met Meguiars Endurance High Gloss Tire gel
- Trims, kunststofdelen en kunststof motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
En het resultaat in beeld:
De Citigo bij aankomst:
De Citigo in de foam:
De dorpel bij aanvang:
Dorpel schoon:
Motorruimte vooraf:
Motorruimte na behandeling:
Interieur voor het stofzuigen:
En na:
Velg voor reiniging:
Velg na:
Rechtsachter een kras:
Er niet helemaal uit gekregen, maar wel wat minder zichtbaar:
Het resultaat rondom:
Afgelopen week was het jaar voorbij en moest de Citigo terug naar de leasemaatschappij. Uiteraard ben ik aan mijn stand verplicht:-D om de Citigo even weer helemaal netjes te maken. (Diverse mensen verklaarden mij voor gek, maar ik vind dat je ook een leaseauto netjes moet inleveren)
Commentaar van de inspecteur van de leasemaatschappij:"Tjonge, zo netjes heb ik er nog nooit eentje teruggekregen"
De kilometerstand was op een paar kilometer na 14000km. De lak had wat swirls en her en der wat lichte beschadigingen.
De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
Interieur:
Stofzuigen
- Interieur reinigen met PoorBoys APC 1:10
- Interieur voeden met PoorBoys Natural Look
- Ruiten reinigen met PoorBoys Glass Cleaner
Exterieur:
- Auto foamen met Monello Magico foam
- Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry's velgenreiniger
- Auto wassen met Monello Lavare
- Velgen en lak ontdoen van vliegroest met Monello Non Ferro
- Hars en teer verwijderen met Valet Pro Glue and Tarremover
- Vliegen verwijderd met PoorBoys Bugsquash
- Trims en kunststof gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- Lak gekleid met Monello klei en PoorBoys Clay lube
- Testspot gemaakt. De lak was uit de knijterharde VW-stal. Om alleen waskrasjes te corrigeren moest naar een behoorlijk zware combinatie worden gegrepen. Uiteindelijke de volgende stappen uitgevoerd:
Meguiars M105 op Monello wolpad, Monello gele cutting pad, Monello oranje light cutting pad (Dit alles op de Flex 14-2 150 rotar
Meguiars M205 op Monello witte (raffini) polishingpad (Flex 14-2 150 rotary), Monello lichtgroene light polishing pad en Monello zwarte finishing pad (DAP 900)
- Lak gereinigd met Gyeon Prep
- Lak gevoed met Mothers glaze
- Lak beschermd met twee lagen Collinie 915 Marque d'elegance
- Velgen gekleid met PoorBoys klei en Clay lube
- Velgen gepolijst met zwarte cone en Monello finale
- Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant
- Banden gevoed met Meguiars Endurance High Gloss Tire gel
- Trims, kunststofdelen en kunststof motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
En het resultaat in beeld:
De Citigo bij aankomst:
De Citigo in de foam:
De dorpel bij aanvang:
Dorpel schoon:
Motorruimte vooraf:
Motorruimte na behandeling:
Interieur voor het stofzuigen:
En na:
Velg voor reiniging:
Velg na:
Rechtsachter een kras:
Er niet helemaal uit gekregen, maar wel wat minder zichtbaar:
Het resultaat rondom: