• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Skoda Octavia edition 100 NU WEL MET FOTO

edition100

Detailing rookie
30 dec 2010
143
0
Hemelvaartsdag eens nuttig doorgebracht en de Octavia eens onderhanden genomen.
Ben eerst naade wasbox gereden om in te schuimen omdat ik dat thuis niet heb, en heb gelezen dat dit de oude wax laag aantast dus ging er vanuit dat deze wel een eind weg zou zijn omdat hij er al een tijdje opzat.

Daarna dit stappenplan gedaan:

Wasbox inschuimen en afspuiten.
Thuis nog eens afgespoten.
Wassen met DoDo SN Shampoo, Wookie en onderste deel met Meg's washmitt.
Drogen met Delerium
velgen met Valet pro billberry, EZ mini en DoDo Wheelmitt.
Iron X op velgen en deel van auto maar daar kwam niets vanaf eigenlijk alleen van velgen.
daarna gekleid met Meg klei en Valet Pro citrus bling.
Weer opnieuw gewassen.
auto afgeplakt.
Toen DAP 500 gepakt en 1 hit Mezzo op oranje, 1 hit Mezzo op wit en 1 hit Finale op licht groen.
daarna Blackhole op zwart.
EX-P met de hand
en Natty's blue met de DoDo fingermitt.
Banden met Meg's endurance tire
en ramen met Meg's glass cleaner.

Voor de trims heb ik nog niet echt wat alleen PB Naturel Look, maar voor de buitenkant van auto is dat niet super heb ik gelezen dus zit aan Black wow te denken maar ja wat je niet heb kun je niet gebruiken maar opzich zien ze er nog wel redelijk uit vind ik.

Voor de binnenkant van de auto had ik geen tijd meer dus volgende keer een showoff van de binnen kant.
IMG_2847.jpg
IMG_2848.jpg
IMG_2850.jpg
IMG_2852.jpg
IMG_2854.jpg
IMG_2855.jpg
en voor de velgen
IMG_2856.jpg
Iron X aan het werk
IMG_2857.jpg
na de hits met Mezzo
IMG_2862.jpg
IMG_2864.jpg
IMG_2870.jpg
IMG_2872.jpg
IMG_2873.jpg


Sorry voor het ongemak van de andere foto's maar het was effe puzzelen hoe het moest. Veel lees plezier
 
Echt mooi resultaat behaald! Mooie wagen trouwens, hoeveel pk/nm heeft ABT uit deze motor getoverd?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Echt mooi resultaat behaald! Mooie wagen trouwens, hoeveel pk/nm heeft ABT uit deze motor getoverd?
Heb het niet zelf laten doen maar de vorige eigennaar heeft dit laten doen omdat hij persee deze uitvoering wou hebben. maar omdat er maar 100 van gemaakt zijn was keuze in motoren niet mogelijk. omdat hij een caravan ermee wou trekken heeft hij hem laten chippen van 105 pk naar 140 pk (volgens mij van 250nm naar 320nm ) het is dus eigenlijk 1.9 tdi maar met vermogen en trekkracht van een 2.0
 
Mooi resultaat.
Klein vraagje. Op één van de laatste foto's staat je kofferdeksel afgebeeld met het ABT logo. Rechts daarvan zie ik wat vegen zitten denk ik.
Zijn dat ook vegen of is het een vreemde glinstering van de zon?

Wanneer het vegen zijn, kan ik mij aansluiten bij Dennis en adviseren na het wax afnemen een nieuwe schone doek te nemen en de auto nogmaals af te nemen met die brandschone doek.

Veel fijne kilometers gewenst.
 
Aficior zei:
Mooi resultaat.
Klein vraagje. Op één van de laatste foto's staat je kofferdeksel afgebeeld met het ABT logo. Rechts daarvan zie ik wat vegen zitten denk ik.
Zijn dat ook vegen of is het een vreemde glinstering van de zon?

Wanneer het vegen zijn, kan ik mij aansluiten bij Dennis en adviseren na het wax afnemen een nieuwe schone doek te nemen en de auto nogmaals af te nemen met die brandschone doek.

Veel fijne kilometers gewenst.
die "vegen" komen idd van de zon. doe altijd als ik een stap gedaan heb nog eens met een schone doek navegen.