• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Skoda Octavia RS

Daantje

Detailing addict
20 aug 2018
29
70
31
Dit weekend een octavia rs mogen aanpakken. De auto zag er van ver nog goed uit maar als je van dichtbij zag zat er toch veel vuil op en voelde hij grof aan.
Eerst ben ik begonnen met hem onder het schuim te spuiten, hiervoor heb ik de snö snow foam van stjärnagloss gebruikt.
Voor.jpg

Foam.jpg


Na de foam de auto gewassen met gyeon bathe en gyeon wash mitt, om vervolgens de wagen met de karcher af te spuiten en te starten met kleien. Het kleien nam wel wat tijd in beslag want er zaten wel wat zwarte puntjes op, vooral langs onder. Na het kleien nogmaals gewassen en gedroogd met de dry me crazy towel. Na het wassen de wagen binnen gereden om met de rupes lhr15 aan de slag te gaan. Als pads en producten heb ik gekozen voor gyeon, gestart met de polish op de blauwe gyeon pad om daarna te eindigen met de primer op de witte gyeon pad.
Polished2.jpg

Polished1.jpg

Polished.jpg


De glans zat er goed in vond ik en de wagen was klaar voor coating, hiervoor is gekozen voor de gyeon mohs. Na twee rondjes prep gestart met het aanbrengen van de coating. Na twee lagen mohs heb ik de banden nog gedaan met gyeon tire. De volgende dag de wagen nog voorzien van gyeon cure. Ikzelf en de klant waren tevreden met het resultaat.
Coating.jpg
 
Goede kleur en prachtig resultaat. Staat er weer glimmend bij. Ps. Na Gyeon Primer hoef je geen Prep meer te gebruiken toch?
 
Goede kleur en prachtig resultaat. Staat er weer glimmend bij. Ps. Na Gyeon Primer hoef je geen Prep meer te gebruiken toch?
Dacht ergens gelezen te hebben als je coating wil aanbrengen binnen de 24u na het gebruik van de primer dat je nog wel prep moet gebruiken.
 
Wat een gave kleur :heart_eyes:

@GuidoA,

Je kan de Primer op 2 manieren verwerken:

- Primer aanbrengen, afnemen, 15 minuten wachten, ontvetten met Prep en dan de coating aanbrengen

- Primer aanbrengen, afnemen en 24 uur laten met rust laten in een droge en niet te vochtige ruimte. Daarna preventief afnemen met een doek vanwege eventuele stofjes en dan de coating aanbrengen
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Ik heb een Skoda Fabia gehad in deze kleur, Rallye Green...heerlijk om te detailen.
Mooi werk!