• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Skoda Octavia

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Een tijdje terug deze Skoda al gedaan maar tot nu toe nog geen tijd gehad een verslagje te schrijven :|~* .
De eigenaar van deze auto is groot liefhebber van de wasstraat en beweert zelfs dat hij naar een krasvrije wasstraat gaat 8o . Dus zoals te verwachten was zat de (toch vrij zachte) Skoda lak onder de swirls met op een aantal plekken diepere krassen.

IMG_6587B.jpg

IMG_6589B.jpg

Als eerst heb ik de auto gefoamed met Magifoam en vervolgens gewassen met de 2 emmer methode, Born to be Mild en de Meguiars Washmitt.

IMG_6590B.jpg

Daarna heb ik de gehele auto goed geïnspecteerd, en zoals te zien was er meer dan genoeg winst op te behalen 8o .

IMG_6600.jpg

IMG_6607B.jpg

IMG_6613.jpg

IMG_6619.jpg

- Als eerste heb ik de auto gekleid met DJ Supernatural klei en DJ Born Slippy.
- Vervolgens heb ik de auto afgeplakt en ben ik na een testspot tot de conclusie gekomen dat vanwege de tijd Monello Mezzo op een oranje pad met de DAP 900 het beste was (ik denk ook niet dat ik de aanwezige diepere krassen had kunnen verwijderen met een zwaardere combo).
- Daarna ben ik geëindigd met Monello Finale met de groene pad.
- Vervolgens heb ik DJ Lime Prime Lite aangebracht met een zwarte pad.
- Als bescherming heb ik eerst Poorboys EX-P aangebracht, en de volgende dag DJ Rainforest Rub.
- En als laatst ben ik alle trims nagelopen met Poorboys Trim Restorer (helaas bleef de stootstrip op de achterkant steeds maar weer product opnemen, en heb ik die niet 100% kunnen krijgen), heb ik de ramen gedaan met Meguiar's NXT Glass Cleaner en de banden nog even zwart gemaakt. Met het volgende resultaat:

IMG_6647B.jpg

IMG_6650.jpg

IMG_6658.jpg

IMG_6663.jpg

IMG_6664B.jpg

IMG_6678.jpg

Zwart je ziet er zo veel op, maar geeft dan ook zoveel voldoening in het resultaat
Knappe show off :-)^

ff vraag wat is er onder de wielen geplaats ?

mvg st

Dankje, de dingen onder de wielen zijn The hose blocker ideaal bij het wassen aangezien je slang dan niet blijft hangen. Voor het gebruik bij snoeren moet je wel opletten dat je ze goed vlak zet anders blijft je snoer er alsnog onder hangen :no .

Leuke Detail. Mooi gedaan !!!:-)^ Heb dezelfde wagen in het groen en UC van Meg's bied geen uitkomst. Mss toch maar de Monello-serie bestellen. Maar dacht dat Skoda een VAG-lakje was dus hard???

Dat zou je wel denken inderdaad, maar ik heb nu 2 metallic zwarte Octavia's gedaan en die waren beide met een groene pad en mezzo zeer goed te behandelen. Zeker als je het vergelijkt met mijn A3 waar ik een woolpad met Inizio nodig was, en zelfs daarmee niet alles kon verwijderen :no .

Knap staaltje werk! Staat er weer prachtig bij dankzij prima polijst resultaten. De nieuwe Fabia TSI van mijn moeder heeft ook vrij zachte lak, laatst zat er een fijne kras over de gehele rechterzijkant. Had het er zo uit met Scholl S40 i.c.m de sandwichpad van Scholl. 1 hit, dat lukt mij nooit met Audi lakken.

Vergis je niet in die witte Sandwichpad Gideon, die is echt schofterig sterk hoor, werkt heel goed, daar niet van, maar wel behoorlijk cutting power.

Ligt toch heel dicht bij een gele LC heb ik het idee, finisht wel erg goed.

TS ==> mooi werk, serieus opgeknapt!