Hemelvaartsdag, Vrijdag en nog een beetje van Zaterdag, nuttig besteed:
Woensdagmiddag begonnen met uiteraard wassen en soppen,eerst met een overdosis Hyperwash en een scheut APC om de waslaag te strippen, toen nog eens met IronX, kwamen maar een paar puntjes tevoorschijn die verkleurden, en daarna nogmaals met IronX soapgel.
Toen gedroogd en binnen gezet.
Donderdagmorgen al vroeg aan de gang, wat gekleid, er kwam nauwelijks iets vanaf:
Toen wat metingen omtrent de lakdikte:
Daarna lekker aan de gang met m'n G 220.
Lak was in goede staat, maar omdat er C Quartz op ging komen moest de lak zoveel mogelijk swirl en krasvrij zijn.
Ik kon volstaan met Monello Raffini Finale en een zwarte pad.
Toen de lak afgenomen met Spruzzo , daarna met een lekkere mix van 90% IPA/ 10% APC, er moest wel flink doorgepoetst worden want het vervliegt binnen no time.
Omdat het al wat laat begon te worden alles opgeruimd en 's morgens weer vroeg begonnen met afnemen van de lak met een mengsel van 50% IPAen 50% demiwater. Dit is wat meer werkbaar.
Toen kwam het......... de C Quartz aanbrengen....
A piece of cake, achteraf gezien.
Mezelf van te voren goed ingelezen hier op het forum,maar toch met wat schrik om het hart eraan begonnen, na de eerste panelen kwam de handigheid er in, en ik stond ervan te kijken hoe snel ik klaar was.
Wel een apart luchtje, dat C Quartz.........
Toen ik de gebruiksaanwijzing nog eens door zat te nemen, sloeg de twijfel toe, kan er wel een 2e laag aangebracht worden?
De CC site bracht de oplossing, via een chat-sessie met Dennis ( hiervoor nogmaals dank, perfecte service)kreeg ik bevestigd dat na 3 uur uitharden er gerust een 2e laag opgebracht kon worden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Beide lagen uitgepoetst met micro-suède doeken, en de zaak maar met rust gelaten.
Zaterdagmorgen het karwei afgemaakt, dwz:
Lak met Reload.
De trims en de bumpers met Back Wow, sponningen en wat minder prettig bereikbare delen met QD+, wielen met Rimwax en de bandjes verwend met Bold 'n bright.
Foto"s:
Gr, Koos.
Woensdagmiddag begonnen met uiteraard wassen en soppen,eerst met een overdosis Hyperwash en een scheut APC om de waslaag te strippen, toen nog eens met IronX, kwamen maar een paar puntjes tevoorschijn die verkleurden, en daarna nogmaals met IronX soapgel.
Toen gedroogd en binnen gezet.
Donderdagmorgen al vroeg aan de gang, wat gekleid, er kwam nauwelijks iets vanaf:
Toen wat metingen omtrent de lakdikte:
Daarna lekker aan de gang met m'n G 220.
Lak was in goede staat, maar omdat er C Quartz op ging komen moest de lak zoveel mogelijk swirl en krasvrij zijn.
Ik kon volstaan met Monello Raffini Finale en een zwarte pad.
Toen de lak afgenomen met Spruzzo , daarna met een lekkere mix van 90% IPA/ 10% APC, er moest wel flink doorgepoetst worden want het vervliegt binnen no time.
Omdat het al wat laat begon te worden alles opgeruimd en 's morgens weer vroeg begonnen met afnemen van de lak met een mengsel van 50% IPAen 50% demiwater. Dit is wat meer werkbaar.
Toen kwam het......... de C Quartz aanbrengen....
A piece of cake, achteraf gezien.
Mezelf van te voren goed ingelezen hier op het forum,maar toch met wat schrik om het hart eraan begonnen, na de eerste panelen kwam de handigheid er in, en ik stond ervan te kijken hoe snel ik klaar was.
Wel een apart luchtje, dat C Quartz.........
Toen ik de gebruiksaanwijzing nog eens door zat te nemen, sloeg de twijfel toe, kan er wel een 2e laag aangebracht worden?
De CC site bracht de oplossing, via een chat-sessie met Dennis ( hiervoor nogmaals dank, perfecte service)kreeg ik bevestigd dat na 3 uur uitharden er gerust een 2e laag opgebracht kon worden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Beide lagen uitgepoetst met micro-suède doeken, en de zaak maar met rust gelaten.
Zaterdagmorgen het karwei afgemaakt, dwz:
Lak met Reload.
De trims en de bumpers met Back Wow, sponningen en wat minder prettig bereikbare delen met QD+, wielen met Rimwax en de bandjes verwend met Bold 'n bright.
Foto"s:
Gr, Koos.