• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slappe foam met nieuwe HD

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedemiddag,

Ik ben nu bijna twee weken in het bezit van een Nilfisk E150.2-10 super machine. Nu ben er ik ermee gaan foamen zoals ik altijd deed samen met de Monello foam lance en Artico foam 1:4 ongeveer. Bij de oude HD een Karcher K3.77 kreeg ik een nette laag. Maar nu is het net water wat eruit komt. Gebruik altijd lauw/warm water in de fles en de draaikop staat helemaal dicht. Volgens WML zou de waterhardheid tussen de 6 en 10 graden duitse hardheid zitten.

Wat zou ik nog eventueel kunnen proberen. Want nu gebruik ik wel heel erg veel foam. De reinigende werking is ook een heel stuk minder.
 
Hmm... Je hebt de Lancia omgebouwd van een Karcher-aansluiting naar Nilfisk-aansluiting? Zo ja, dan gaat daar iets niet goed. Zo nee, je hebt een nieuwe besteld, dan ligt het misschien aan de sproeier?

(Er van uitgaande dat andere factoren hetzelfde zijn gebleven)

Zover ik mij kan herinneren maakt de maat sproeier niet heel veel uit als je van minder naar meer druk wisselt. Zo ging ik van een C120 naar een E145 en geen problemen gehad.


* Hangt de aanzuigslang wel goed in het mengsel?
* Heb je de Lancia al eens schoon gemaakt? (Filter)
 
@Quantoxx, op de foamlance zit een Quick release systeem. Op de nilfisk lance zit een verloopstukje. Aanzuigslang zit tot onder in de fles. Na elk gebruik gespoeld. Van een K3 met 120 bar naar een Nilfisk met 150 bar heb ik de sproeier niet hoeven te wisselen, hij sloeg te minste niet af.