• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smart city coupe

hendrik

Detailing rookie
10 sep 2008
168
0
Afgelopen vrijdag een smart city coupe aangekocht. Geinig en handig autootje, maar heeft iemand ervaring met het detailen ervan?

Alle onderdelen zijn van kunststof en hebben geen verflaag, ik wil hem morgen gaan detailen met de DAP, maar vraag me af welke producten geschikt zijn om te gebruiken icm de DAP. Kan dit gewoon met menzerna of meguiars M80/M83 of zijn hier speciale spullen voor?

Alvast bedankt

Volgens mij heeft Blamm ook een Smart (geen CityCoupé maar een Smart Roadster-Coupé ) en deze bleek bij DAP workshop ll kneiterharde lak te hebben. Nou weet ik niet of beide modellen dezelfde body-panels hebben, maar misschien kun je bij hem te rade gaan.

Oh ja, je weet het waarschijnlijk al wel, maar ik denk dat je niet aan een testspot gaat ontkomen ;)

hendrik zei:
Afgelopen vrijdag een smart city coupe aangekocht. Geinig en handig autootje, maar heeft iemand ervaring met het detailen ervan?

Alle onderdelen zijn van kunststof en hebben geen verflaag, ik wil hem morgen gaan detailen met de DAP, maar vraag me af welke producten geschikt zijn om te gebruiken icm de DAP. Kan dit gewoon met menzerna of Meguiar's M80/M83 of zijn hier speciale spullen voor?

Alvast bedankt

En welke producten heb je gebruikt nu, ben wel benieuwd.

Well alsnog het lijstje van de gebruikte producten(uit mijn hoofd)

Wassen met meguiars shampoo(velgen had ik eerder al schoon gemaakt)
Alle trim nalopen met PB APC
Kleien met DODO en PD spray and wipe
DAP+Menzerna - Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 - Gloss 5 Voor het gepoedercoate gedeelte met Witte lake country
DAP+Menzerna - Intensive Polish - PO85RD 3.02 - Cut 3.5 - Gloss 3 Nalopen van het gepoedercoate gedeelte en de rest van de auto(plastic) ook met wit Witte lake country pad
Nalopen met PB spray and wipe
Wolfgang fuzion aanbrengen.
Ramen met spray and wipe oppoetsen
Rubbers,trims en banden in PB trim restorer
Bullbar dingen met Mothers chroom polish
Wolfgang Fuzion afnemen
Auto nalopen

Ik zal nog is even kijken of ik ergens een foto heb.

hendrik zei:
Alle onderdelen zijn van kunststof en hebben geen verflaag...
HUH? Kaal kunststof ? Oftewel op kleur gemaakt plastic ofsow ?
Mijn bumpers zijn ook van kunststof maar ook voorzien van laklaag, dit heeft toch niks te maken met de ondergrond ?
Wat wel met de ondergrond te maken heeft is dat je een minder grove combinatie dient te gebruiken.

Kan ook zijn dat ik het totaal verkeerd heb gelezen, corrigeer mij dan gerust.

Ja je leest het goed kaal kunststof. De kleuronderdelen op een smart zijn gemaakt van door en door gekleurd kunststof. Volgens mij 1 van de weinge auto's die dit heeft.

Zo komt het ook dat toen de smart geleverd werd wit was en nu geelig, omdat het kunststo verkleurd door het UV-licht.

Jakkes, dat lijkt me geen pretje om dat aan te pakken omdat de "verwering" in het kunststof zit en niet in de bovenliggende (lak)laag

Ik vond dit juist wel meevallen, de enige verweering die zit is de verkleuring en deze is door en door, dus krijg je het er toch niet uit. Door dat het plastic bijna boterzacht is kreeg ik de ergste krassen eruit, krassen die normaal allang door de blanke lak zouden zijn gegaan.

Het is zijn geen hoogstaande foto's, ze zijn namelijk gemaakt met de Iphone.

Tijdens het wassen:(kenteken en bullbar verwijderd)