• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smart ForFour (2004)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Afgelopen tijd druk aan het poetsen geweest op de auto's van anderen. Maar nu was de auto van mijn Oma aan de beurt de Smart heeft in Mei 2018 een volledige polijst beurt gehad omdat er meerdere krassen op de auto zaten. Dit heb ik destijds gedaan met een Flex rotary en een Riwax dual action machine.

Deze opfrisbeurt heb ik in April uitgevoerd dit omdat de koplampen dof waren geworden. De koplampen heb ik geschuurd en vervolgens gepolijst en heb gelijk de hele auto gefinisht met de dual action machine in combinatie met de PX100. Ook het interieur was smerig en zat vol vlekken en instapsporen ik moet zeggen dat ik nog niet eerder het interieur heb gedaan van deze auto. Dus al met al een mooie klus om deze Smart weer toonbaar te maken. Over het onderhouden van de auto maak ik mij niet druk want ook dat zal ik blijven doen met de juiste shampoo's en wastechnieken.

Ik heb de wieldoppen behandeld met zuur want die waren hellemaal bruin/geel van het ingebrande remstof. Moest zeggen dat ik het tricky vondt om dit op deze manier te doen maar het resultaat is desondanks fantastisch. En als kers op de taart de banden en kunstof weer diepzwart.

Enfin, hieronder het resultaat.

117286
117287
117288
117289
117290
117291
117292