• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smartdressing vs. Meguiars Trim Detailer

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.955
193
47
Den Haag
Vandaag weer eens de auto van m'n schoonmoeder gedaan. Ik had een luie bui dus heb de wagen door de wasstraat heen gejaagd...:-"
Aangezien ik nog een zooi produkten van SmartWax heb, wilde ik die opmaken...:ja

Ik kwam op het idee om de bumpers eens te behandelen met 2 produkten die ik in mijn koffer heb liggen, te weten de SmartDressing en Meguiars Trim Detailer.

Aangezien ik de wagen 8 juni j.l. vor het laatst had gedaan, zien de bumpers er niet meer uit. Door de regen is het helemaal verlopen.
Let wel, de auto staat 6 dagen van de week stil en op die ene dag wordt er slechts 1 uurtje in gereden....

Zo zien de bumpers eruit na 1,5 maand geleden te zijn behandeld met Meguiars Trim Detailer

Het verschil tussen de Trim Detailer en SmartDressing is duidelijk te zien. De SD droogt zo snel op, dat de oude doorlopen strepen weer tevoorschijn komen. Dit is niet het geval bij de TD van Meguiars.

Zoals het hoort: de Meguiars Trim Detailer, netjes zonder doorschijnende vlekken

Links het gedeelte gedaan met SmartDressing, vlekkerig. En rechts met Trim Detailer.

SmartDressing:
+ Ruikt lekker
+ Niet vettig
+ Universeel: geschikt voor banden, interieur, exterieur
- Duur! (473 ml omgerekend naar 1 liter: 62,00 euro)
- Nog duurder! (150ml omgerekend naar 1 liter: 130,00 euro)
- Voor hippie's, sjonny's, kinky people geschikt
- Overhyped

Trim Detailer:
+ Goedkoop (285ml omgerekend naar 1 liter: 35,00 euro)
+ Doet waarvoor het bedoeld is zonder overdreven marketing
- Ruikt chemisch
- Vettig

Voor een eerlijke test heb ik de achterbumper 50/50 behandeld met de produkten. Ik zal over een tijdje weer eens foto's maken om te zien wat er met beide gebeurt is.

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ook leuk om te vermelden dat je met ASD zelfde resutaat haalt als met trim detailer en nog goedkoper is per liter maar 20 euro.
 
Even voor de niet kenners van Meguiar's afkortingen: ASD = All Season Dressing uit de detailer lijn :-"
 
Als je er op klikt kom je op de carclean site uit weet inmiddels hoe je de linkjes netjes verwerkt;)
 
@ Patrick

Het klopt dat je de ASD kunt gebruiken voor de Trims, maar ik merk dat de ASD minder lang blijft zitten als de Meguiars Trim Detailer.

Patrick
 
Je gaat in je prijsvergelijk er vanuit dat je dezelfde hoeveelheid van smartwax nodig hebt als van Megs, klopt dit wel? Anders is het natuurlijk geen eerlijk prijsvergelijk.
 
@ InSPiRE:

Als ik het omreken naar de literprijs wel.

Smartdressing 150ml = +/- 6,6 fles om 1 liter te maken. 6,6 x 19,50 euro = 130 euro
SmartDressing 473ml = +/- 2,11 fles om 1 liter te maken. 2,1 x 29,50 euro = 62 euro
Trim Detailer 285ml = +/- 3,50 fles om 1 liter te maken. 3,5 x 9,98 euro = 35 euro

Het gaat erom wat je kwijt bent bij een gelijke hoeveelheid produkt.

Patrick
 
Ik zal de vraag anders stellen:
Hoeveel ml van SW heb je nodig om een bumper zwart te maken?
Hoeveel ml van Megs heb je nodig om dezelfde bumper zwart te maken?

Net zoals dat je bij NXT wash 50ml nodig hebt voor X liter, terwijl van SW je maar de helft nodig hebt.
 
@ InSPiRE,

Ik heb dezelfde hoeveelheid gebruikt van beide produkten.(grootte van 2 eurocent muntje) De SD heeft als nadeel vloeibaarder te zijn t.o.v. de TD.
De SD vloeit direct in de applicatorpad, dit heeft geen nadeel met aanbrengen, je pad verzadigt hierdoor wat meer, wat resulteert dat je minder nodig op hoeft te brengen.

Patrick
 
Leuke review, zelf ben ik niet zo kapot van Trim Detailer, dus als die het al wint van de Smart Dressing.

Ik ben benieuwd hoe Trim Detailer het doet naast de Natural Look en de Trim Restorer van Poorboy's!

2e testje Patrick?
 
Mooie test! Ook correct dat je het even omrekent naar de literprijs, zo doet men het in de supermarkt uiteindelijk ook... :cool:

Tim, lijkt de Trim Detailer op de Natural Shine? If so, dan wint de Poorboy's Trim Restorer. Ik had mijn trim net gedaan met NS toen ik de TR testte, en de die gaf een beduidend mooier/beter resultaat.
 
ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar deze producten. Aangezien ik niet echt tevreden ben over de meguiars trim detailer (laat vlekken na het regenen) zou ik wel eens willen weten wat hiervoor een goed alternatief is.
Smartdressing al niet dus, miss die van poorboys of iemand van jullie ervaring met de black wow?
 
Rodders misschien moet je dan na 10 min eens het overtollige er af poesten heb je minder vlekken
 
had em ervoor goed ontvet en daarna uitgepoetst.
Heeft het ook enkel op de plastiek aan de handvaten van men wagen, de plastieke stootlijsten op de zijkant lopen niet uit. En heb ze op juist dezelfde manier behandelt.
Denk dat het aan het soort plastiek ligt, zou niet weten hoe er anders zo'n verschil op kan zitten.
 
rodders zei:
ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar deze producten. Aangezien ik niet echt tevreden ben over de meguiars trim detailer (laat vlekken na het regenen) zou ik wel eens willen weten wat hiervoor een goed alternatief is.
Smartdressing al niet dus, miss die van poorboys of iemand van jullie ervaring met de black wow?

Check de Review van Sven eens over de Trim Restorer:

https://forum.Carclean.com/threads/review-poorboys-world-trim-restorer.267/
 
Tim zei:
Check de Review van Sven eens over de Trim Restorer:

https://forum.Carclean.com/threads/review-poorboys-world-trim-restorer.267/
bedankt voor de tip, die ga ik nu dus even op men verlanglijstje in de shop zetten!

Tim zei:
Met nadruk op minder, want het blijft vlekken!
idd, en dat vind ik dan zo spijtig, heb je een hele dag staan poetsen is alles mooi, en na één buitje zit heel je lak vol vlekken van dat verrekte spul. Ben er echt niet over te spreken:s