• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smartpads geschikt voor rotary?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ben momenteel bezig met een Opel Signum en nu is mijn gele kompressor pad niet goed meer. Heb nog een smartpad 5.5. inch (geel), deze gebruikte ik altijd op de DAP900. Maar is deze pad ook geschikt op de Pro900. Het gaat om de platte versie van de pad: https://www.Carclean.com/product/Monello/SmartPads_CCS_5.5_inch_Yellow_Cutting_Pad_78-52550_100738

Ik gebruik ze heel vaak, vooral oranje, en dat gaat prima hoor.
Je kunt er mooi nauwkeurig mee werken.

Wel even goed de aandacht er bij houden als je bijvoorbeeld een achterklep doet, dat je niet met de klittenband (bij de 5,5" loopt hij tot de rand van de pad) de bumper schampt, kun je nare schades van krijgen.
Dus dan even een lijntje tape zetten voor de zekerheid.

Paulus de Boskabouter zei:
Wil wel, maar gaat niet super! Gaat gauw 'happen' is mijn ervaring.

Dat happen zit niet in de pads denk ik.

het enige waar je rekening mee moet houden is dat de Velcro tot aan de rand loopt en dat dat dus schade zou kunnen veroorzaken.

Ik ga het gewoon proberen. De velcro houdt ik in de gaten, maar dat was met de dap ook al zo dat je dat risico loopt. Ik zal de boel even extra afplakken. Bedankt voor de info. Een show-off volgt nog natuurlijk :-D

Happen zit zeker weten niet alleen in de pads.
-Hangt af van de lak, ene lak hapt meer dan de andere.
-Hoe je de machine vasthoudt, vaak denk je mooi recht te polijsten maar toch ga je scheef
-Temperatuur van de lak, luchtvochtigeid
-Gebruikte polijstmiddel, zware compounds smeren vaak wat minder en zullen eerder happen/hoppen